Tartalomjegyzék

eSport #4 Evolúció 🎮⚽

3

"Az evolúció működése olyannyira ellentétes a világgal kapcsolatos hétköznapi feltételezéseinkkel, hogy megértése minden alkalommal megrázó."

 

Bevezető

 

 

Rengeten támogatják az eSportok fejlődését. Oldalunk hasábjain volt már szó az eOlimpiáról a globális eSport versenyjáték kialakulásáról és az egész multiplayer hajnaláról. Most egy újabb mérfördkőről kell számot adnunk :whereAreYou: by MenInASuitcase

 

 

Következő lépcsőfok

Az Epic néhány éve (amikor még legtöbben házon belül oldották meg a grafikus motor fejlesztését) küzdött a fennmaradásért. Ma már a Fortnite: Battle Royale játékukkal milliók játszhatnak (ingyen), mégis a mikrotranzakciós modellnek köszönhetően több 10 milliós bevételt produkál a mobil és asztali változat. A 2018-as E3-ra már 100 fős Party Royale versenyt szerveztek. A fejlesztők legutóbbi döntése mégis több mint meghökkentő!

Rave Emote by MissBezz

A következő 2 évben 100 MILLIÓ DOLLÁRRAL (27 Milliárd Ft) támogatják a FORTNITE eSport versenyeket.

A lentebb részletezett számokat tekintve elhúznak a mezőnytől:  bejelentésük szerint megéri elkezdeni a gyakorlást.

 

 

 

Emellett új család- és szurkolóbarát rendezést kívánnak bevezetni, ami nagyon jót tesz a jelenlegi “zárt”,  fanatikus csoportok kiterjesztésében. Újra felhívnám a figyelmet a túlzott addikció és a bevétel összefüggésére! Ez versenyenként nagyjából  4 millió dollár (1060 millió Ft) / hónap összdíjazást jelent. Azért brutálisak ezek a számok, mert 2018-ban az átlag versenyjátékok díjazása, versenyenként:

 

  • CS:GO Major 500 ezer dollár (132,5M Ft) / hónap
  • R6 Siege Pro League 167 ezer dollár (44,25M Ft) / hónap

 

 

Azt még nem lehet tudni, hogy milyen helyezés lesz díjazva, a versenyek hogyan (nyilván a felkínált összegből) lesznek szervezve, de a hatalmas számokat figyelembe véve a mobiltelefonon játszó közönségnek is bőven juthat a jóból. Ezzel újra és újra az appstore csúcsokra ültetve az új királyt.

 

Az utóbbi lépés sokszorosan visszahozhatja a befektetett energiát, hisz globálisan több millió aktív játékos van, akik szívesen zsebelnének be némi összeget is a szenvedélyükért.

 

 

 

 

 

 

Számok 2017-ből

 

2 millió dollár / évente – ennyit költ a Valve versenyek szervezésére és a “matricákból” befolyó összeg egy részét is felkínálja a csapatoknak…

:iconspotlightplz:

Azonban vannak komolyabb számok is, első helyen például 10070 millió Ft összdíjazással:

  1. Dota2 $38 millió dollár összdíjazás 997 Játékos 159 Versenyen
  2. CS:GO $19millió dollár összdíjazás 4751 Játékos 894 Versenyen
  3. League of Legends $12 millió dollár összdíjazás 1653 Játékos 153 Versenyen
  4. Heroes of the Storm $4 millió dollár összdíjazás  374 Játékos 31 Versenyen
  5. COD: IW $4 millió dollár összdíjazás  298 Játékos 72 Versenyen
  6. Hearthstone $3 millió dollár összdíjazás  645 Játékos 112 Versenyen
  7. Overwatch $3 millió dollár összdíjazás 1472 Játékos 1472 Versenyen
  8. StarCraft II $3,3 millió dollár összdíjazás  350 Játékos 612 Versenyen
  9. Haló 5: Guardians $1,7 millió dollár összdíjazás 99 Játékos 14 Versenyen
  10. SMITE $1,56 millió dollár összdíjazás 143 Játékos 8 Versenyen
  11. H1Z1 $1,55 millió dollár összdíjazás 88 Játékos 8 Versenyen
  12. CrossFire $1,5 millió dollár összdíjazás 164 Játékos 34 Versenyen
  13. Quake Champions $1,46 millió dollár összdíjazás 126 Játékos 51 Versenyen
  14. Rocket League $1,46 millió dollár összdíjazás 228 Játékos 68 Versenyen
  15. FIFA $1,43 millió dollár összdíjazás 121 Játékos 40 Versenyen
  16. Street Fighter V $1,1 millió dollár összdíjazás 133 Játékos 38 Versenyen
  17. Gears of War 4 $1 millió dollár összdíjazás 77 Játékos 14 Versenyen
  18. PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS $1 millió dollár összdíjazás 193 Játékos 14 Versenyen
  19. rFactor 2 $1 millió dollár összdíjazás 30 Játékos 1 Versenyen
  20. Madden NFL 2017 $904 ezer dollár összdíjazás 39 Játékos 4 Versenyen
  21. Rainbow Six Siege $762 ezer dollár összdíjazás 196 Játékos 14 Versenyen
  22. Clash Royale $759 ezer dollár összdíjazás 59 Játékos 8 Versenyen
  23. World of Tanks $700 ezerdollár összdíjazás 98 Játékos 3 Versenyen

__________________

 $106,15M (28129 Millió Ft!)

 

Így az összdíjazást tekintve 2017-ben a 100 millió dollárt éppen meghaladta, a 23 különböző eSport játék kombinált nyereménye. 2018-ban csupán egyetlen cég invesztál ekkora összeget játékuk “felfuttatására”!

 

 

 

 

Összegezve

  • Rengeteg embert átcsábíthat a magas bevétel, más komolyabb felhasználó bázisú játéktól.
  • Ez egy újabb szint az eSport piacért folytatott versenyben

Ajánló

Gyerekek célkeresztben 🎯👶

Vizsgált szokások Olyan statisztikákat készített a SecureList, mely a gyerekek internetes szokásait vette figyelembe. Anonim módon közvetítették a felhasználók az adatokat, első sorban a Kaspersky "gyermekvédelmi" szoftverének köszönhetően. A részletes adatokból...

Magánélet #1 adataink

   Bevezető   „Nem aggódom a magánéletem kiszivárogtatása miatt, mivel nincs semmi, amit rejtegetnem kellene. - Rendben, akkor kérlek küld el az összes email címed és a belépési jelszavakat egy üzenetben, szeretnék minden érdekes dolgot publikálni belőle....

eSPORT #2 napjaink

Bevezető A digitális termékek és szolgáltatások iránti kereslet – elsősorban a videójátékoknak köszönhetően – folyamatosan nőtt az elmúlt évtizedekben, de a területen belül is kiemelkedően nő az érdeklődés a versenyszerűen űzött online játékok, az [ eSport ] iránt. A...

eSport #4 Evolúció 🎮⚽

  Bevezető     Rengeten támogatják az eSportok fejlődését. Oldalunk hasábjain volt már szó az eOlimpiáról a globális eSport versenyjáték kialakulásáról és az egész multiplayer hajnaláról. Most egy újabb mérfördkőről kell számot adnunk     ...

id software

  Bevezető Wolfenstein • Doom • Quake kitörölhetetlen örökség, mely új iparágat kovácsolt. Szentségtelen hármas, ami szokatlan műfajban (cthulhu) feledhetlen akció játékot szült - örökre megváltoztatva a gaming történelmet. Az id software és legutóbbi [ Quake ]...

Magánélet #2 fenyegetések

  Bevezető   2015 januárban több száz Ukrán lakás maradt áram nélkül, amikor hackerek támadták meg az energiahálózat rendszerét. Pár nappal a az amerikai elnökválasztás előtt az orosz katonai hírszerzés (GRU) informatikai támadást hajtott végre legalább egy...

eSPORT #1 kezdet

Bevezető   Mióta világ a világ, az emberek szeretik összemérni erejüket és tudásukat. Párbajok, lovagi tornák, gyorsulási versenyek, extrém mutatványok, és még hosszú sorokon keresztül tudnánk sorolni az opciókat. A modern kor és az internet új területet nyitott ezen...

CPU #3 intel sebezhetőség

Bevezető   Az Intel vállalat (cpu és félvezető beszállító) jó ideje végzi a Spectre és Meltdown sebezhetőség javítását. Ez a hiba gyakorlatilag az összes  (!) napjainkban elérhető és a régebben gyártott Intel processzort érinti. A hardveres hibák foltozása...

Quake Champions

Bevezető beta Quake. A játék ami megváltoztatta a multiplayer és 3D játékok történelmét. A legújabb rész kimondottan versenyjátéknak készül. Mielőtt azonban bele vágok a bemutatóba, szeretném, ha tisztáznánk pár dolgot a fanyalgókkal: Messze menő következtetést...

eSport #3 olimpia

Bevezető   Több millió dolláros összdíjazású versenyek, szponzor és reklámszerződések. Idén (2017) több mint 2 milliárd 448 millió forintot keresett az 5 legsikeresebb játékos, az összesített lista első 10 helyezettje pedig 4,7 milliárd forintot.   2024...

Wasd története

Bevezető Bízunk abban, hogy sokaknak elnyeri a tetszését a webshop és a magazin. A célcsoport nyilván érti az oldal címét. De ha mégsem lenne teljesen tiszta, magyarázatot adhat az alábbi leírás. Engedjétek meg, hogy megmutassam, miért érdekes ez a pár billentyű....

Elavulás

  Bevezető   Nyilván mindannyian találkoztunk már azzal a jelenséggel, hogy egy termék, vagy annak kulcsfontosságú alkatrésze idő előtt felmondja a szolgálatot. Mitől van ez? Milyen hatása lesz az elavulásnak a jövőben?    Példák   Jobb esetben a mosógép ajtaján,...

Kapcsolódó termékek