MK Mythologies Sub Zero (2002)
A Midway srácok egy kis szünetet tartottak és egy N64 új konzolán egy harcos történetét szerették volna bemutatni. Ez az elszúrt kalandjáték lett Sub Zero – érdekesnek sem nevezhető – története. Ez a játék a sorozatban a legrosszabb Mortal Kombatnak számít a szörnyű irányítás és gagyi grafika miatt. Maga a játékmenet lett elszúrva. 2005-ig nem is volt több kalandjáték próbálkozásuk.
Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002):
Az új évezredben új játékkal tértek vissza a Halálos Szövetség-gel, melyet a PS2-en, az Xbox-on és a Gamecube-ban adtak ki. Ez a játék nagyszerű volt; a 3D-elemek javítva lettek és az akkori generációban megállta a helyét. Úgy döntöttek, hogy az egyetlen halálos kivégzésre térnek vissza, ezek szörnyűek voltak, mármint gusztustalanok és véresek, ahogy kell. Ezúttal nagyobb figyelmet szenteltek a történetnek a hozzáadott előzményekkel és egy dedikált sztori móddal, ahol végigvezetik a játékost a történeten, és megpróbálják megállítani a Quan Chi és Shang Tsung által létrehozott Szövetséget. Ezúttal minden karakter kétféle harcművészettel rendelkezik, amelyek között játék közben lehetett váltani. Érdekes ötlet volt, mivel kombinálhatóvá vált az eltérő mozgás a kombókban és a fegyverekben is.
Mortal Kombat: Deception / Unchained (2004):
Ugyanolyan motorral futott, mint az előző rész, de néhány új grafikai elemmel és karakterrel egészítették ki. Ilyen visszatérő régi arcok, például Baraka és Liu Kang, de zombi formában. Javították a Konquest módot, mert ezúttal teljeskörűen felfedezhetőek azok a birodalmak, melyekről csak a karakterek leírásában olvashattunk. Együttműködhetsz a helyiek és a felbukkanó szereplők karakterével. Sokak kedvence volt a maga stílusával, karaktereivel és javított grafikájával. A játéknak két halálos kivégzése volt. Hozzáadott elem volt a Hara-kiri, amely lehetőséget adott arra, hogy öngyilkosságot kövessen el a vesztésre álló fél. A Deception egyszerűsített (Unchained) változata megjelent PSP-re
Mortal Kombat: Shaolin Monks (2005):
A Midway srácok még egy gyomrost kaptak az akció-kaland-műfajban, pedig ezúttal rendben volt a játék. Gondolj erre a részre úgy, mintha a God of War stílusa beférkőzne az MK univerzumba, de két játékos együttműködve is végigjátszhatja. Ikonikus kivégzések, szokásos brutalitások amit rengeteg ellenségen végre lehet hajtani… egyszerre több karaktert is megölhetsz. A játék története a Mortal Kombat II eseményei alatt megy végbe, így a Túlvilág és Shao Kahn felé vezető úton halad. Ez a játék nagyon nehéz, akárcsak a God of War Hard fokozaton. [ HANGULATA ] van.
Mortal Kombat: Armageddon (2006):
Az Xbox 360 bevezetését követő egy év elteltével egy Mortal Kombat játékra számítunk, de a Midway még egy dobást akart PS2-re és a régi Xbox-ra (nincs Gamecube ezúttal), ezért úgy döntöttek, hogy minden egyes Mortal Kombat szereplőt összekötnek a végső harcban, amely a Végítéletet igyekezett megállítani. Mivel ebben a játékban rengeteg a karakter és egyedi harcos is készíthető, nagyon komplex verekedős anyag lett. Visszatérő a Konquest mód, ami korrekt iparosmunka, van benne egy vidám, de bizarr gokart játék, amolyan Mario Kart és online játék. 2011-ig nem látunk hasonló Mortal Kombat címmet. Így van, nem számolom bele a listába a Mortal Kombat Vs DC-t.
Mortal Kombat (2011):
Miután kissé csalódottak voltak a kritikusok a Mortal Kombat Vs DC Universe gyermekbarát megközelítése miatt, a Netherrealms (eredeti tagokkal), úgy döntöttek, hogy a sorozat újraindul az Xbox 360-on és a PS3-n a Mortal Kombat nevű játékkal. Ez hozta vissza a klasszikus 2D-harcok stílusát, lassított kínzásokkal és szokásos kivégzésekkel, immár minőségi Unreal motor szavatolja a “finom” részleteket. A hírneve és részletessége miatt Ausztráliában, Németországban és Dél-Koreában betiltották. A történet az MK-univerzum első három játékában zajlik, mert Raiden megfordítja az időt, amikor a világ az Armageddon szélén áll, így ez egy nagyszerű és izgalmas cselekménnyel bizonyította, hogy a sorozat újraindult.
Mortal Kombat X / XL (2015):
Megérkeztünk az utolsó részhez, 25 évvel a történet indulása után ízig-vérig MK címet kaptunk. Az erőszakot csontropogtató röntgen-mozdulatokkal vizualizálják, a tovább csiszolt unreal engine kihasználja a PS4 és az Xbox One előnyeit. Úgy tűnik, hogy nagyszerűen összpontosítottak a történetre és az online módra egy online háborúval. Utóbbiban csatlakozhatsz különböző frakciókhoz, és meghatározható, hogy ki győzedelmeskedjen a küzdelemben, amelyet a játékosok nyertek csapatban.