Bevezető

Bízunk abban, hogy sokaknak elnyeri a tetszését a webshop és a magazin. A célcsoport nyilván érti az oldal címét. De ha mégsem lenne teljesen tiszta, magyarázatot adhat az alábbi leírás. Engedjétek meg, hogy megmutassam, miért érdekes ez a pár billentyű.

Miért választják mindig ezeket a gombokat?

Napjaink játékosai között elképesztő versengés zajlik, ezért hatékonyságra törekszenek.

Ki felelős a változásért?

Régmúlt: Dennis Fong “Thresh”, id Software, Blizzard.  Közelmúlt: ismertebb gyártók, fejlesztő stúdiók. Napjainkban: szponzorált, professzionális játékosok.

Miért választottuk ezt a címet?

Számunkra a WASD átvitt értelemben egy harmonikus megoldást, egyfajta egyensúlyt jelképez.

Valamikor a nyolcvanas évek végén

A játékipar hajnalán

Az első ATARI, Commodore és pc alkalmazások irányítása elég összevissza volt. Mindig keresgetni kellett a funkciókat… Ma már univerzális kombináció a WASD.

Néhány ritka kivételtől eltekintve egyértelműen ez a legjobb beállítás. Egy egérrel párosítva kényelmes tartást, a nyilakhoz képest gyorsabb reakció időt eredményez. Nem is beszélve a SPACE és további billentyűk közelségéről.

A népszerűtlenebb flash tartalmak is ezt a standardot használják.

Segítségével irányt váltasz, oldalazol. Megmozgat!

MI EZ A NÉGYES?

 

Visszavezethető a WASD kombináció egy népszerű alkalmazásra, fontos eseményre vagy valami trend van az egész mögött? Természetes a folyamat, hogy már minden programban elfogadott ez a vezérlés?

Előzmények

93′-ban Dennis “Thresh” Fong a Doom multiplayer játékmóddal próbálkozott és rendszeresen kikapott – akkoriban mindenki a nyilakat használta ebben a kategóriában, nyilván egér nélkül, hiszen ez volt az alapbeállítás. Bátyja azonban trackball segítségével küzdőtt és esélyt sem adott neki. Ekkor kezdte Dennis a fórumokon olvasható egér és billentyűzet kombinációkat tesztelni. A Többi már történelem…

John Carmack

CEO, id – WOLF, DOOM, QUAKE, RAGE, id Tech Engine, Oculus

Dennis Fong

Thresh – Quake Biblia, WASD Guinness Rekord GAMER

Johnathan Wendel

Fatal1ty – Az egyik legismertebb PRO GAMER

Apple

Akkoriban nyomtatókkal próbálkoztak (:

A siker útja

WASD + EGÉR

A kilencvenes években a világ egyik legjobb játékosa, az említett “Thresh” sokat tett egy új WASD+EGÉR kombináció népszerűsítéséért.

GUINESS REKORD

Fong akkor vált igazán ismertté, amikor megnyerte 97′-ben a nagyszabású Quake versenyt. Ezzel elnyerte a grafikus programozó (John Carmack) Ferrari 328-as sportautóját.

ARCHIVUM

Mindig ezt a billentyű és egér kombinációt használta. Szakadatlan sikereit követően mindenki a “titkairól” érdeklődött! Higgadtan összegyűjtötte a sikerhez vezető út lépcsőit.

THRESH’S BIBLIA

 

Többek között azt is leírta weboldalán, hogy milyen konfigurációt és stratégiát használt a játékban. A Quake 2-ben (97′) már megtalálható a szokásos WASD profil, ez a:

thresh.cfg

Képtalálat a következőre: „quake champions logo png”

Steam kezdtek

A 98′ ban megjelent és óriási sikereket könyvelő Half-Life alapbeállítása is a WASD lett. Akkoriban azt mondta John Carmack, hogy annyi szükség van a sztorira az fps játékban, mint egy felnőtt filmben. Az állítása persze bedőlt, amit a VALVE sikertörténete igazol: a HALF-LIFE egyik modifikációja lett a Counter Strike, ami mai napig központi szerepet tölt be az eSPORTBAN. Azonban az HL2 Episode3 érkezését már hiába várják a játékosok.

Kapcsolódó kép

Érdekes töltelék, hogy sokan ellenzik és más irányítási rendszereket népszerűsítenek.

VALVE

A Steam tulajdonosa, Gabe Newell sohasem szerette és mai napig ellenlábasa a sikertörténetnek.

“elveszi az ember kezét a szokásos gépelési kulcsokról”

Az eSPORT új távlatokat nyitott, de a VALVE már kimarad az evolúcióból !?

Z

BLIZZARD

A 2004-es, több millió játékost megmozgató World of Warcraft újabb áttörést hozott a szabvány irányítási rendszer véglegesítése és a bővítése számára. 

Egyelőre a Virtuális Valóság (VR) fejlesztésekből azonban kimaradtak. Mi a helyzet az OCULUS projekttel ?

QUAKE CHAMPIONS

1999-ben a legendás Quake 3 már alapértelmezetten a domináns beállítást kínálta. Később a qlive tartotta életben az alapmű multiplayer részét, majd ennek modern, felújított változata early access stádiumba kerül. Vajon újra siker lesz a Quake ?

MINDEN GAMER

 

Agyon koptatja ezeket a gombokat, mégis kevesen tudják, hogy az id és Thresh munkássága mennyit lendített a Képtalálat a következőre: „gamer” szabvány létrejöttében.

B

D

C

E

Változnak az idők

Napjainkban sokat változott a játékipar, de a fejlődést nem lehet megállítani.

Ha szeretnél még hasonló történeteket olvasni, vagy szükséged van egy kis technikai segítségre, nézz szét nálunk!

Összegezve

  • Kipróbálhatsz pár új kombinációt, idővel úgyis vissza térsz az alapokhoz.

Ajánló

eSport #4 Evolúció

  Bevezető     Rengeten támogatják az eSportok fejlődését. Oldalunk hasábjain volt már szó az eOlimpiáról a globális eSport versenyjáték kialakulásáról és az egész multiplayer hajnaláról. Most egy újabb mérfördkőről kell számot adnunk     ...

3Dfx a LEGENDA

    Bevezető   Szeretném bemutatni a legendás 3dfx életútját, és kifejezni tiszteletem, hiszen kétségtelenül nagyot alkottak az otthoni számítógépek 3D-s világának hajnalán, mellyel nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy ma ilyen gyönyörű grafikával...

eSport #3 olimpia

Bevezető   Több millió dolláros összdíjazású versenyek, szponzor és reklámszerződések. Idén (2017) több mint 2 milliárd 448 millió forintot keresett az 5 legsikeresebb játékos, az összesített lista első 10 helyezettje pedig 4,7 milliárd forintot.   2024...

eSPORT #2 napjaink

Bevezető A digitális termékek és szolgáltatások iránti kereslet – elsősorban a videójátékoknak köszönhetően – folyamatosan nőtt az elmúlt évtizedekben, de a területen belül is kiemelkedően nő az érdeklődés a versenyszerűen űzött online játékok, az [ eSport ] iránt. A...

id software

  Bevezető Wolfenstein • Doom • Quake kitörölhetetlen örökség, mely új iparágat kovácsolt. Szentségtelen hármas, ami szokatlan műfajban (cthulhu) feledhetlen akció játékot szült - örökre megváltoztatva a gaming történelmet. Az id software és legutóbbi [ Quake ]...

Quake Champions

Bevezető beta Quake. A játék ami megváltoztatta a multiplayer és 3D játékok történelmét. A legújabb rész kimondottan versenyjátéknak készül. Mielőtt azonban bele vágok a bemutatóba, szeretném, ha tisztáznánk pár dolgot a fanyalgókkal: Messze menő következtetést...

eSPORT #1 kezdet

Bevezető   Mióta világ a világ, az emberek szeretik összemérni erejüket és tudásukat. Párbajok, lovagi tornák, gyorsulási versenyek, extrém mutatványok, és még hosszú sorokon keresztül tudnánk sorolni az opciókat. A modern kor és az internet új területet nyitott ezen...

Wasd története

Bevezető Bízunk abban, hogy sokaknak elnyeri a tetszését a webshop és a magazin. A célcsoport nyilván érti az oldal címét. De ha mégsem lenne teljesen tiszta, magyarázatot adhat az alábbi leírás. Engedjétek meg, hogy megmutassam, miért érdekes ez a pár billentyű....

Kik vagyunk?

 Nem egy szokványos informatikai vállalkozás a wasd.hu. Több mint 20 év tapasztalat áll mögöttük. Végigjártuk az utat az első Atari konzoltól a vállalati munkaállomásokig. Megértjük a kis vállalkozások igényét és ismerjük a professzionális megoldásokat. Telepítettünk Windows 3.1-et, linux disztrókat és W10 Enterprise-t. Titkunk a rugalmasságban rejlik. Amihez nem értünk, azt megtanuljuk. Amiben jók vagyunk, azt tovább optimalizáljuk. Ezek vagyunk mi.