WASD története ⌨️
Bevezető
Bízunk abban, hogy sokaknak elnyeri a tetszését a webshop és a magazin. A célcsoport nyilván érti az oldal címét. De ha mégsem lenne teljesen tiszta, magyarázatot adhat az alábbi leírás. Engedjétek meg, hogy megmutassam, miért érdekes ez a pár billentyű.
Miért választják mindig ezeket a gombokat?
Ki felelős a változásért?
Régmúlt: Dennis Fong “Thresh”, id Software, Blizzard. Közelmúlt: ismertebb gyártók, fejlesztő stúdiók. Napjainkban: szponzorált, professzionális játékosok.
Miért választottuk ezt a címet?
Számunkra a WASD átvitt értelemben egy harmonikus megoldást, egyfajta egyensúlyt jelképez.

A népszerűtlenebb flash tartalmak is ezt a standardot használják.
Segítségével irányt váltasz, oldalazol. Megmozgat!

MI EZ A NÉGYES?
Visszavezethető a WASD kombináció egy népszerű alkalmazásra, fontos eseményre vagy valami trend van az egész mögött? Természetes a folyamat, hogy már minden programban elfogadott ez a vezérlés?Előzmények
93′-ban Dennis “Thresh” Fong a Doom multiplayer játékmóddal próbálkozott és rendszeresen kikapott – akkoriban mindenki a nyilakat használta ebben a kategóriában, nyilván egér nélkül, hiszen ez volt az alapbeállítás. Bátyja azonban trackball segítségével küzdőtt és esélyt sem adott neki. Ekkor kezdte Dennis a fórumokon olvasható egér és billentyűzet kombinációkat tesztelni. A Többi már történelem…

John Carmack

Dennis Fong

Johnathan Wendel

Apple
WASD + EGÉR
GUINESS REKORD
ARCHIVUM
THRESH’S BIBLIA
Többek között azt is leírta weboldalán, hogy milyen konfigurációt és stratégiát használt a játékban. A Quake 2-ben (97′) már megtalálható a szokásos WASD profil, ez a:thresh.cfg
Steam kezdtek
A 98′ ban megjelent és óriási sikereket könyvelő Half-Life alapbeállítása is a WASD lett. Akkoriban azt mondta John Carmack, hogy annyi szükség van a sztorira az fps játékban, mint egy felnőtt filmben. Az állítása persze bedőlt, amit a VALVE sikertörténete igazol: a HALF-LIFE egyik modifikációja lett a Counter Strike, ami mai napig központi szerepet tölt be az eSPORTBAN. Azonban az HL2 Episode3 érkezését már hiába várják a játékosok.
Érdekes töltelék, hogy sokan ellenzik és más irányítási rendszereket népszerűsítenek.
VALVE
BLIZZARD
QUAKE CHAMPIONS
MINDEN GAMER
Agyon koptatja ezeket a gombokat, mégis kevesen tudják, hogy az id és Thresh munkássága mennyit lendített a
Napjainkban sokat változott a játékipar, de a fejlődést nem lehet megállítani.
Ha szeretnél még hasonló történeteket olvasni, vagy szükséged van egy kis technikai segítségre, nézz szét nálunk!
Kik vagyunk?
Nem egy szokványos informatikai vállalkozás a . Több mint 20 év tapasztalat áll mögöttük. Végigjártuk az utat az első Atari konzoltól a vállalati munkaállomásokig. Megértjük a kis vállalkozások igényét és ismerjük a professzionális megoldásokat. Telepítettünk Windows 3.1-et, linux disztrókat és W10 Enterprise-t. Titkunk a rugalmasságban rejlik. Amihez nem értünk, azt megtanuljuk. Amiben jók vagyunk, azt tovább optimalizáljuk. Ezek vagyunk mi.