Bevezető

Rengeteg a kérdés a virtuális valóságról:

– Valójában milyen?

– Hogyan működik?  Mi a különbség a gyártók modelljei között?

És a legfontosabb:

 

 

Mi történik, ha elkészül az igazi VR?

Mindenki számára elérhető lesz. Akár a [ Ready Player One ] mocsok világában, ahol a nem is távoli jövőben ez az egyetlen kiút a pöcegödörből. Visszakanyarodva érdemes azzal a céggel kezdeni, melynek köszönhető ma már létezik egy komoly “új generációs” VR szabványt fejlesztő cég:

Az oculus.

Palmer Lucky és  “segítője” John Carmack. Az a John Carmack, aki [ kidolgozta ] az úttörő (First-person-shooter, továbbiakban) FPS játékműfaj technológiáját, azaz a belső nézetes lövöldözős játékok ma ismert generációjának alapjait. Kettőjük munkájának köszönhető az eddig legélvezhetőbb VR megoldás, a:

HMD (Head Mounted Display)

Az oculus Rift első fejlesztői változata (dev kit), másnéven a DK1. Ebből még nem került piacra kimondottan vásárlók számára készült példány. Igaz az ebaynek köszönhetően magán kézbe került néhány.

 

 

Itt még külön kamera figyelte az ember fejének mozgását és kezdetleges (hányingert okozó) technológiaként tartjuk számon, melyet megjelenésekor a doom 3 támogatott igazán (BFG Edition).

 

 

 

Napjainkban még mindig csak egy maroknyi HMD típus elérhető. Olyanok, melyek az első generációs koncepcióra épülnek. Ezekből a legelterjedtebb az a opció, mikor egy telefonnal működtetik a VR nagy részét.. ez bekorlátozza a megjelenítést és különböző hardver/szoftver limitációkba fut.

 

Képtalálat a következőre: „Samsung VR”

 

Ilyen technológiával és remek marketinggel – háttérrel rendelkezik Samsung VR. Természetesen már a legújabb Android fő verzió is támogatni kezdte a VR képességeket (Google Daydream), ez egy amolyan építsd magad (diy) kartondobozos megoldásként indult. Ahogy várható volt, bármi amibe a google belefog, arannyá változik. A neten elérhető hajtogatós kartonok ára az égbe szökött.

 

Képtalálat a következőre: „google vr”

Ezt követően már YouTube-on is elérhetőek 360° műsorok. A felvételre vonatkozóan meg kell említeni a a Google Jump szoftverét, melyben nem kisebb a cél, mint a 360 vidó rögzítés támogatása. Ezzel valós 3D felvételek készülhetnek 16 kamera összehangolt működésének köszönhetően.

 

Kapcsolódó kép

 

A Sony fejlesztése, a project Morpheus az első, kimondottan játék konzolhoz készített “headset”. Specifikációjából látható, hogy a legfőbb hangsúlyt az élmény csiszolására (120 Hz frissítés) helyezték, ami előnyt kovácsolhat a grafika részletességével szemben. A Microsoft egy egészen más aspektusát fogja meg a VR-nek. Ez a kiterjesztett valóság, más néven: HOLOLENS.

 

 

Képtalálat a következőre: „microsoft hololens png”

 

 

 

Összegezve

  • Megannyi elérhető típus van, de még nem jött el az igazi áttörés
  • Lassan felzárkózik a konkurencia

Ajánló

VR #3 a jövő 💀

Bevezető Napjaink VR sztorijához kapcsolódik, hogy zajlik az élet a virtuális valóság körül. Azzal vádolják az Oculus Rift csapatát, hogy a technológia forrását lenyúlták. Vizsgáljuk objektívabban a lehetőséget. Azért, hogy átfogóbb képet kapj az Oculus, ZeniMax,...

VR #1 kezdet 🥽

Bevezető   Mit lehet tudni a Virtuális valóság (továbbiakban VR) kialakulásáról? Miért nem fog ezúttal meghiúsulni a fejlesztés?   A kilencvenes években   Még nem volt úgy elterjedve a google és egyáltalán nem függtünk a mobilunktól. Furán is nézett...

id software 🎥

  Bevezető Wolfenstein • Doom • Quake kitörölhetetlen örökség, mely új iparágat kovácsolt. Szentségtelen hármas, ami szokatlan műfajban (cthulhu) feledhetlen akció játékot szült - örökre megváltoztatva a gaming történelmet. Az id software és legutóbbi [ Quake ]...

YouTube #3 pénzügyek 💵

Bevezető Legutóbb a YouTube 2017-es adatiról; rekord számokról volt szó. Most szeretnék mutatni 12 olyan számot, ami meghatározza a szolgáltatás jövőjét!     Pénzügyek  6,350,000,000 dollár / év a működés és fenntartási költség.  4,000,000,000 dollár / év.a...

Sikerre ítélt vr 🥽

  A SONY LEGÚJABB DOBÁSA   Gyakorlati tapasztalatok alapján nagyszerű élmény, szuper benyomást tett a Sony második VR2 headset a virtuális tesztelőkre.   PSVR   A Sony PlayStation 4-hez készült PSVR első headset komoly kísérlet volt VR forradalomra....

[upd] 3Dfx & GeForce legendája 👁️

  Kezdet   A 3dfx-et 1994-ben alapította Ross Smith, Gary Tarolli és Scott Sellers. Kezdetben a céljuk arcade játékmasinák tervezése és építése volt. Végül 3D-s grafikus processzorok és kártyák tervezése lett a fő profiljuk. Sokan ezt a vállalatot tartják a PC-s...

YouTube #2 adatok ✨

Bevezető Legutóbb a YouTube trükkökről volt szó. Most szeretnék mutatni 22 olyan adatot, amitől eldobod az agyad! Talán nem tudtad, de a szolgáltatást 2005.02.14-én indította el Steve Chen, Chad Hurley és Jawed Karim. Napjainkban ez a világ 2. leglátogatottabb oldala....

Gépi tanulás, Ai 👾

  CHATBOT   A chatbotok jó ideje léteznek, ám az utóbbi években váltak igazán népszerűvé a felhasználók körében. A chatGPT megjelenése előtt a legkülönfélébb iparágakban és esetekben használták ezt a technológiát. Ebben a cikkben áttekintjük a történetét,...

Gamer Szoba 🚹🚺

Bevezető Milyen lehet a tökéletes GAMER szoba? Talán erre ad választ egy Alienware projekt. Olyan szobát készítettek a Panamában, a Hilton szálloda 2425-ös szobájában, melyet érdemes példaként megemlíteni. Akár többen is részt vehetnek a négy fal közzé szorított...

[upd] YouTube #1 ✂️

Leggyorsabb letöltés Ha megtetszik egy dal, a következő megoldásokkal könnyedén letöltheted.Ez legyen a módosítást tartalmazó hivatkozás:9xyoutube.com/watch?v=iXAbte4QXKs 1. Amikor bejött a letöltési lista:2. válaszd az MP3, M4A formátumot3. Ha lejátszóban nyilt meg:...
0
0
KOSÁR TARTALMA
Üres a kosarad