Bevezető

Rengeteg a kérdés a virtuális valóságról:

– Valójában milyen?

– Hogyan működik?  Mi a különbség a gyártók modelljei között?

És a legfontosabb:

 

 

Mi történik, ha elkészül az igazi VR?

Mindenki számára elérhető lesz. Akár a [ Ready Player One ] mocsok világában, ahol a nem is távoli jövőben ez az egyetlen kiút a pöcegödörből. Visszakanyarodva érdemes azzal a céggel kezdeni, melynek köszönhető ma már létezik egy komoly “új generációs” VR szabványt fejlesztő cég:

Az oculus.

Palmer Lucky és  “segítője” John Carmack. Az a John Carmack, aki [ kidolgozta ] az úttörő (First-person-shooter, továbbiakban) FPS játékműfaj technológiáját, azaz a belső nézetes lövöldözős játékok ma ismert generációjának alapjait. Kettőjük munkájának köszönhető az eddig legélvezhetőbb VR megoldás, a:

HMD (Head Mounted Display)

Az oculus Rift első fejlesztői változata (dev kit), másnéven a DK1. Ebből még nem került piacra kimondottan vásárlók számára készült példány. Igaz az ebaynek köszönhetően magán kézbe került néhány.

 

 

Itt még külön kamera figyelte az ember fejének mozgását és kezdetleges (hányingert okozó) technológiaként tartjuk számon, melyet megjelenésekor a doom 3 támogatott igazán (BFG Edition).

 

 

Napjainkban még mindig csak egy maroknyi HMD típus elérhető. Olyanok, melyek az első generációs koncepcióra épülnek. Ezekből a legelterjedtebb az a opció, mikor egy telefonnal működtetik a VR nagy részét.. ez bekorlátozza a megjelenítést és különböző hardver/szoftver limitációkba fut.

 

Képtalálat a következőre: „Samsung VR”

 

Ilyen technológiával és remek marketinggel – háttérrel rendelkezik Samsung VR. Természetesen már a legújabb Android fő verzió is támogatni kezdte a VR képességeket (Google Daydream), ez egy amolyan építsd magad (diy) kartondobozos megoldásként indult. Ahogy várható volt, bármi amibe a google belefog, arannyá változik. A neten elérhető hajtogatós kartonok ára az égbe szökött.

 

Képtalálat a következőre: „google vr”

Ezt követően már YouTube-on is elérhetőek 360° műsorok. A felvételre vonatkozóan meg kell említeni a a Google Jump szoftverét, melyben nem kisebb a cél, mint a 360 vidó rögzítés támogatása. Ezzel valós 3D felvételek készülhetnek 16 kamera összehangolt működésének köszönhetően.

 

Kapcsolódó kép

 

A Sony fejlesztése, a project Morpheus az első, kimondottan játék konzolhoz készített “headset”. Specifikációjából látható, hogy a legfőbb hangsúlyt az élmény csiszolására (120 Hz frissítés) helyezték, ami előnyt kovácsolhat a grafika részletességével szemben. A Microsoft egy egészen más aspektusát fogja meg a VR-nek. Ez a kiterjesztett valóság, más néven: HOLOLENS.

 

 

Képtalálat a következőre: „microsoft hololens png”

 

 

 

Összegezve

  • Megannyi elérhető típus van, de még nem jött el az igazi áttörés

Ajánló

YouTube #1 trükkök 💡🔥✂️

Bevezető A YouTube töretlenül a legjobb videó tárhely a neten. Megdöbbentő mennyiségű feltöltés zajlik percenként és elképesztően sokan nézik, hallgatják a hihetetlen mennyiségű tartalmat. Nem számít, ha alkalmi felhasználó lennél, vagy a legőrültebb csatornákat...

YouTube #3 pénzügyek

Bevezető Legutóbb a YouTube 2017-es adatiról; rekord számokról volt szó. Most szeretnék mutatni 12 olyan számot, ami meghatározza a szolgáltatás jövőjét!     Pénzügyek  6,350,000,000 dollár / év a működés és fenntartási költség.  4,000,000,000 dollár / év.a...

YouTube #2 adatok

Bevezető Legutóbb a YouTube trükkökről volt szó. Most szeretnék mutatni 22 olyan adatot, amitől eldobod az agyad! Talán nem tudtad, de a szolgáltatást 2005.02.14-én indította el Steve Chen, Chad Hurley és Jawed Karim. Napjainkban ez a világ 2. leglátogatottabb oldala....

Gamer Szoba 👽 🕹 💙

Bevezető Milyen lehet a tökéletes GAMER szoba? Talán erre ad választ az Alienware legutóbbi projektje. Olyan szobát készítettek a Panamában, a Hilton szálloda 2425-ös szobájában, melyet érdemes példaként megemlíteni. Akár többen is részt vehetnek a négy fal közzé...

id software

  Bevezető Wolfenstein • Doom • Quake kitörölhetetlen örökség, mely új iparágat kovácsolt. Szentségtelen hármas, ami szokatlan műfajban (cthulhu) feledhetlen akció játékot szült - örökre megváltoztatva a gaming történelmet. Az id software és legutóbbi [ Quake ]...

3Dfx a LEGENDA

    Bevezető   Szeretném bemutatni a legendás 3dfx életútját, és kifejezni tiszteletem, hiszen kétségtelenül nagyot alkottak az otthoni számítógépek 3D-s világának hajnalán, mellyel nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy ma ilyen gyönyörű grafikával...

VR #2 történet

Bevezető Rengeteg a kérdés a virtuális valóságról: - Valójában milyen? - Hogyan működik?  Mi a különbség a gyártók modelljei között? És a legfontosabb:     Mi történik, ha elkészül az igazi VR? Mindenki számára elérhető lesz. Akár a [ Ready Player One ]...

VR #3 jövő?

Bevezető Napjaink VR sztorijához kapcsolódik, hogy zajlik az élet a virtuális valóság körül. Azzal vádolják az Oculus Rift csapatát, hogy a technológia forrását lenyúlták. Vizsgáljuk objektívabban a lehetőséget. Azért, hogy átfogóbb képet kapj az Oculus, ZeniMax,...

VR #1 kezdet

Bevezető   Mit lehet tudni a Virtuális valóság (továbbiakban VR) kialakulásáról? Miért nem fog ezúttal meghiúsulni a fejlesztés?   A kilencvenes években   Még nem volt úgy elterjedve a google és egyáltalán nem függtünk a mobilunktól. Furán is nézett...

Kapcsolódó termékek

Kosár tartalma
Nincs termék a kosárban!
Összesen
Ft
Végösszeg
Ft
Tovább nézelődök
0
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Kép & Termék adatlap
  • Vételár
  • Készlet
  • Availability
  • 40.000 Ft összeget meghaladó vásárlás esetén nincs szállítási költség!
  • Specifikáció
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Termékek összehasonlítása 🆚 wasd.hu