JÓTÁLLÁSI FELTÉTELEK.
Amennyiben egy termékre még van gyártói garancia, akkor a II. pontban taglalt információk érvényesek. Ha egy termékre már nincs gyártói garancia, vagy értékesítéskor nem igazolható, úgy kiskereskedő garanciát tudunk biztosítani, amelyről az I. pontban olvashatsz.
I. wasd.hu szavatosság:
A termékekre a wasd.hu általában 24-12, (de minimum 6) hónap szavatosságot vállal, amennyiben a termék eladáskor nem rendelkezik a gyártó, vagy egyéb forgalmazó által biztosított garanciával. Az adott termék leírásánál látható, hogy hány hónap szavatossággal értékesítjük a terméket.
A termék visszajuttatása a fogyasztó kötelezettsége, így a hibás termék forgalmazóhoz való eljuttatásának költsége a vevőt terheli. A megjavított termék vevőhöz való visszajuttatásának költsége a forgalmazót terheli. Amennyiben a hiba nem garanciális, úgy a termék visszaszállítási díja is a vevőt terheli.
Az eredeti számla bemutatása után végezzük el a javítást.
Cserekészüléket nem áll módunkban biztosítani.
A forgalmazott új és használt terméket kifogás esetén térítésmentesen bevizsgáljuk. Amennyiben a javítás nem lehetséges, a termék vételára levásárolható. Ha a termék javítása vagy cseréje nem lehetséges, vagy túlzott terhet jelent, a vevő kérheti a vételár visszatérítését. Jelentéktelen hiba esetén és egyedi megrendelés után elállásnak nincs helye.
Nem érvényesíthető az alábbi okokból keletkező meghibásodás esetén:
- Az akkumulátorra azonosítási problémák miatt nem vonatkozik.
- Pixelhibára legfeljebb az ISO 13406-2 szabvány alapján.
- Tápegységekre, adapterekre 1 hónap garancia érvényes.
A készülék üzembe helyezése és beállítása nem tartozik a kötelezettségek körébe (például legújabb operációs rendszer telepítése, egyedi preferenciához kapcsolódó alkalmazások kalibrálása).
Az ügyfél megrendelésére külön díjtétel felszámítás ellenében vállalunk további támogatás nyújtást.
Ha a vásárlástól számított 3 munkanapon belül meghibásodik egy termék, a forgalmazó köteles a terméket cserélni vagy, ha ez nem áll módjában, a vételárat visszaadni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Amennyiben a termék licensszelt és aktivált programmal volt hirdetve, az csak azt biztosítja, hogy digitálisan (például a biosban) vagy a laptop alján matrica formájában van licenszkulcs a készülékhez, külön Windows, vagy telepítő médiát nem áll módunkban biztosítani. Szoftverek aktivációjával, operációs és más rendszerek, alkalmazások garanciás ügyintézésével kereskedésünk nem foglalkozik.
A felmerülő hiba felfedezése után a termék típusát és a hibajelenség leírását késedelem nélkül küld el nekünk. Utólag, lejárt dárummal, hiányzó számla esetén már nem tudjuk figyelembe venni, hogy korábban mit tapasztaltál, ezért kérlek azonnal jelentsd nekünk.
Amennyiben a hibát tartós teszt során sem tapasztaljuk, akkor a mindenkor érvényes listaárak alapján tesztelési díjat számítunk fel, garanciális készülékek esetében is. Az ügyfél köteles egyértelműen és hiánytalanul leírni a hiba jellegét. Amennyiben a bevizsgálás során fény derül arra, hogy termék hibás működése nem hardveres, hanem szoftveres okokból kifolyólag alakult ki, bevizsgálási díj kerül kiszámlázásra. Kérjük a garanciális termékkel együtt ne küldj egyéb kiegészítőket, mert ezekért nem áll módunkban felelősséget vállani (pl. táska, pendrive, memória kártya, lemez, egér, stb), kivéve a tápegység. Amennyiben a visszaküldött termék védelméhez jelszó van beállítva és ez lehetetlenné teszi a tesztelést, nem tudjuk kideríteni és maradéktalanul kijavítani a hibát.
A garanciális ügyintézés során adatvesztés történhet. Megkérjük kedves vásárlóinkat, hogy a garanciális ügyintézés kezdete előtt adatait mentse le, a gépen található adatokért felelősséget nem tudunk vállalni. Semminemű adatvesztéssel kapcsolatos kárt nem köteles az eladó megtéríteni!
Ha a laptop, számítógép vagy hardver biztonsági és azonosítási célt szolgáló, matricája sérült, a garancia érvényét veszti. Amennyiben a vevő bővíteni kívánja készülékét (pl. RAM, HDD, stb.), a bővítendő alkatrész beszerelését az eladó ingyenesen elvégzi, ha a vevő rendelkezésre bocsátja az adott alkatrészt. Amennyiben a vevő bővítés céljából nem tudja személyesen elhozni a készüléket, a termék szállítási költsége a vevőt terheli.
A garanciális alkatrészek cseréjének határideje kizárólag a beszállítótól / garanciahelytől függ, az eladó a csere időtartamáért nem vállal felelősséget. A javítás során a készüléket esetenként külső szervizben javíttatjuk.
Az eladó által cserélt alkatrészeknek teljesítmény és jellemző vonások tekintetében egyenértékűnek kell lenniük az eredeti alkatrészekkel, de nem feltétlenül újnak. A kicserélt hibás alkatrészek az eladó tulajdonába kerülnek.
Milyen okok zárják ki az eladó felelősségét ?
- Az eladó nem vállal felelősséget a nem rendeltetésszerű használatból fakadó hibákért (pl. fizikai sérülés, szoftveres problémák, nem megfelelő tárolás) és a már meglévő alkatrészekkel fennálló inkompatibilitási problémákért.
- Ha a hiba a vásárlás után a helytelen telepítésnek, nem megfelelő kiegészítők, kellékek, adathordozók, szoftver alkalmazásoknak köszönhető vagy a helytelen tárolás miatt alakul ki.
- A kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
- Elemi kárnak, vagy egyéb külső tényezőnek, mint például szennyeződés, folyadék, áramingadozás, iparszerű igénybevételnek tulajdonítható okokból keletkezett hibákra.
- A különböző tisztítások, törések, fizikai sérülés, valamint a gumi és egyéb, természetesen kopó alkatrészek cseréje.
- A szoftver hibákra, köztük az előre installált programok hibáira, a szoftverek felhasználásával, alkalmazásával okozott esetekre, károkra, BIOS vagy FIRMWARE frissítésre. Vállalkozásunk csak a hardver hibák kijavítására vállal garanciát, szoftverproblémákra nem, ezeket szervízdíj ellenében tudjuk orvosolni.
- Számítástechnikai vírusok, kémprogramok, trójai programok, hibajavítások, audit és iparszerű terhelés stb. okozta károk, valamint adat- vagy programvesztések esetében. Merevlemez vagy más adathordozó meghibásodásából bekövetkezett adatvesztésekért, felelősséget nem vállalunk, az adatmentést csak garancián kívüli szolgáltatásként vállalunk. Az adatok rendszeres mentése a Vevő kötelezettsége
- Ha nem feljogosított személy, szerviz végzi a javítást vagy módosítást a készüléken, vagy megbontja a gépházat. Illetve, ha a termék sorozatszámát eltávolítják vagy módosítják.
- Terméket érő (véletlenszerű vagy egyéb jellegű) károsodás, amely nem érinti a termék működését vagy működőképességét, pl. egyebek között rozsdásodás, szín, textúra vagy felület megváltozása, elhasználódás, folyamatos amortizálódás.
- A termék jelszavas védelem miatt kialakuló használhatatlansága.
A fenti okokból meghibásodott termékek javítási költsége a szavatosság időtartamán belül is a vásárlót terheli.
A leírásban foglalt kivétellel és a vonatkozó törvény által megengedett legnagyobb mértékben vállalkozásunk semmilyen körülmények között nem vállal felelősséget semmilyen közvetlen, közvetett, különleges, véletlenszerű, vagy következményes kárigényéért, amely a garancia vagy feltétel megszegéséből illetve bármilyen egyéb jogi elméletből ered, beleértve, de nem kizárólagosan a használhatóság elvesztését, a bevétel elvesztését, a tényleges vagy várt profit elvesztését (szerződéses profit elvesztését is beleértve), a pénzhasználat lehetőségének elvesztését , a várt megtakarítások elvesztését, üzlet elvesztését, lehetőség elvesztését, jószándék elvesztését, jóhír elvesztését, sérülését vagy megsemmisülését, bármilyen okozott közvetett vagy következményes veszteség vagy kár, beleértve a berendezés vagy tulajdon cseréje által okozottat is, illetve a terméken tárolt adatok helyreállításának vagy reprodukálásának költségét.
Ha nem tudom személyesen átadni a garanciális problémával rendelkező készülék, mi a teendő?
Első lépésben érdemes elérhetőségünkön (email: info@wasd.hu, tel.: 06-70-233-9001) érdeklődni, hogy garanciális-e a probléma. Amennyiben igen, kérlek írd le a problémát pontosan email címünkre, majd postai úton juttasd el nekünk a készüléket.
A csomagba tedd bele a számlát és garanciapapírt, valamint szükségünk lesz egy értesítési telefonszámra. Ezen kívül szükséges a feladás után az info@wasd.hu-ra elküldeni a feladott csomag ragszámát (MPL esetén pl..PBVF-el kezdőd szám pl.)
Erre a címre tudod visszaküldeni nekünk a laptopot (postán maradó):
Postán maradó ! 1-es POSTA
4200 Hajdúszoboszló
Kálvin tér 1.
A fentebb leírt cím a Posta címe, ahol ott kell maradni a csomagnak. A címzett elérhetősége:
wasd.hu
Telefonszám: 70-233-9001
Email cím: info@wasd.hu
Érdemes vaterafutárral küldeni, mert így jóval olcsóbb a szállítás, mint az alapértelmezett futároknál.
http://www.vaterafutar.hu/#mpl
A garanciális javítás ideje változó, csak bevizsgálás és feltárás után tudjuk megmondani, hogy körülbelül mennyi időbe telik.
II. Gyártói garancia esetében:
Amennyiben laptopunkra, vagy a hardverre nem mi vállalunk kisker garanciát, abban az esetben garancialevél és számla vagy service tag / serial number (a berendezés gyártási száma) alapján érvényesíthető a garancia a gyártónál. A garancialevélben leírtak alapján, vagy a gyártónál érdemes ilyenkor tájékozódni a garanciális javításról. Érdemes a jelszavakat megadni a szerviz számára, ha azt szeretnéd, hogy valós szoftveres háttérrel teszteljék a gépet, illetve fontos, hogy lementsd az adataid, ugyanis amikor winchester/ssd cserére kerül sor, akkor elvesznek adataid (sokszor nem is tudtunk róla, hogy rossz a merevlemez és szó nélkül cserélik!).
A Kisker garancián kívül három fajta garanciális típus létezik a notebookoknál, mindig jelezzük a hirdetésben, hogy milyen típusú garancia érvényes az adott termékre.
Típusok:
(1) A szervizgarancia (carry in), mely során ha elromlik a noteszgép a fogyasztó azt elviszi a szervizbe és lehetőség szerint 15 napon belül megjavítják.
(2) A hozom-viszem garancia (pick up and return), mely során a gyártó az ügyfélszolgálatának segítségével futárt küld a fogyasztóhoz, a futár beszállítja a noteszgépet a központi szervizbe, majd annak elkészültével vissza is szállítja hozzánk lehetőség szerint 15 napon belül. Ez esetben a vásárlónak kell becsomagolni a készüléket.
(3) A harmadik pedig a helyszíni garancia (next business day), mely általában opcionálisan választható a gyártóknál súlyos felár ellenében, illetve prémium termékekhez gyakran jár. Ezt a garanciális szolgáltatást például a Dell alapból adja a Latitude, Vostro (kivéve Vostro 2520), XPS és Precision modellekhez. A helyszíni garancia röviden annyit jelenti, hogy ha elromlik a laptop, akkor az ügyfél felhívja az ügyfélszolgálatot, ahol egy diszpécser a felveszi az adatait. Adatfelvétel után a Dell a fogyasztó tartózkodási helyéhez legközelebbi hivatalos Dell szervizt kiértesíti, majd a szervizes bepattan gépjárművébe és egyeztetett helyszínen (akár a fogyasztó lakásában) megtörténik a hibajavítás 24 órán belül.
Alapvető információ a különböző gyártók által kínált garancia érvényesítéhez kapcsolódóan:
Dell laptop garancia
Lehet helyszíni és szerviz garancia. Erről tájékoztatást a garancia levél, illetve a Dell Magyarország tud adni. A Dell laptopok többségére elszállításos garancia érvényes, ennek érvényesítéséhez vegye fel a kapcsolatot a Dell ügyfélszolgálatával:
Központi ügyfélszolgálat: 06 80 016-157
Az információs telefonszám hívása előtt érdemes lefuttatni a Dell öndiagnosztikai programot (ld. lentebb).
A Dell notebookok garanciális ügyintézését a garancialevélen szereplő importőr végzi, de fordulhat az alábbi Garanciális szervizekhez is:
– Humansoft Kft. 1037 Budapest Montevideo utca 8., telsz.: 061-270-7600, web: www.humansoft.hu
– C Szerviz Kft., 1134 Budapest, Lehel utca 12, Telefonszám:+36 1 814 9190, web: www.cszerviz.hu
– FixDirect Kft, 1033 Budapest, Huszti út 34., Telefonszám: +36-1-452-4670, web: www.fixdirect.hu
Dell öndiagnosztikai program:
Ha fennáll a hiba lehetősége, futassa le a Dell öndiagnosztikai programot:
Kapcsolja be a készüléket, és amikor feljön a Dell logó nyomja folyamatosan az F12 billentyűt.
A megjelenő menüből a kurzor nyilak segítségével válassza ki a Diagnostics menüpontot, majd nyomja meg az Enter billentyűt.
Ha a diagnosztika hibát talál, akkor a képernyőn megjelenik egy hibakód (Error code). Ezt a hibakódok kérjük jegyezze fel és a +36 1 451 3580 telefonszámon vagy a szerviz@chs.hu
e-mail címen vegye fel a kapcsolatot szervizünkkel.
Ezt a tesztet elvégezheti a Dell oldalán levő teszt programmal is:
http://www.dell.com/support/diagnostics/us/en/555/?~ck=mn
HP (Hewlett Packard) laptop garancia
A gyártó hivatalos garanciális oldala:
http://support.hp.com/hu-hu/contact-hp
A HP Pavilion notebookok garanciális ügyintézéséhez az alábbi telefonszámon lehet felvenni a kapcsolatot a diszpécserszolgálattal. A meghibásodott készülékért házhoz jönnek, majd megjavítva ugyanerre a címre szállítják vissza.
Telefonos segítségnyújtás és hibabejelentés Magyarországról: (06 40) 200 629; Központi telefonszám: 06-1/382-1111 HP
Garanciális szervizek listája: http://www.marker.hu/hp/szervizek.htm
Közép-európai szerviz központ Brnoban (Csehország) van, minden esetben futárral (UPS ) viszik a terméket ide, tehát Pick Up garancia érvényes az Acer laptopokra. Önnek csupán be kell csomagolni a terméket és felvenni a kapcsolatot az Acer ügyfélszolgálatával.
Magyarországi központi szerviz száma: 06 1/555-5200 (munkanapokon 9-17 óráig)
Szerviztámogatás online igénylése: http://www.acer.hu/ac/hu/HU/content/service-contact
Garanciális tájékoztató ITT érhető el
A regisztráció elengedhetetlen a garanciális ügyintézéshez. Toshiba garancia regisztráció ITT érhető el
Technikai segítségnyújtáshoz helyi tarifával hívható Call Center: 06-40/811-811
Toshiba garanciális szervizek:
– FixDirect Kft, 1033 Budapest, Huszti út 34., Telsz.: +36-1-452-4670, web: www.fixdirect.hu
– Laptoptech.hu, Budapest 1114 Bocskai út 21, Telsz.:+36-1-225-75-66, www.laptoptech.hu
– Aviatronic Kft., Konkoly-Thege Miklós út 29-33, Telsz.: +36-1-392-0784
Apple garancia
Az Apple hivatalos garanciális szervize az Almárium-Pro Kft. bővebb információt a szerviz honlapján találhat: http://www.almarium.hu/page1/page3/index.html
Elérhetőség:
Almárium-Pro Kft. 1115 Budapest Bartók Béla út 105-113. 10. épület, 1. emelet
Telefon: 06-1/474-0305
Fujitsu laptop garancia
A hibás eszközt telefonon jelentheti be a Service Desk felé a 06-40/200-440 telefonszámon hétköznaponként normál munkaidőben. Fujitsu központi szám: 06 1 999-0380
A Fujitsu által nyújtott különféle típusú garanciális szolgáltatásokról, valamint a garancia érvényesítésének feltételeiről az alábbi oldalon tájékozódhat:
http://support.ts.fujitsu.com/warranty/Index.asp?lng=HU&Level1=&LNID=3549
Legnagyobb Fujitsu szerviz:
SERCO Kft. (Budapest 1037, Bécsi út 314, tel.:+36-1-272-2150)
http://www.serco.hu/itszerviz/fujitsu-garancialis-szerviz.html
Fujitsu márkaszerviz
Profi Szerviz HU Zrt., 1131 Budapest, Kucsma utca 42-44. | Telefon: (1) 814 8080, (30) 635 6042 | Web: www.profiszerviz.hu
Garanciális szervizek ITT érhetőek el
Packard Bell – 2év
A Packard Bell készülékek javítását az Acer ügyfélszolgálatán lehet kérni telefonon keresztül. Futárt küldenek a készülékért és javítva szállítják vissza.
Telefon: 06-1/577-7766 munkanapokon 9:00-17:00 között
Packard Bell garanciális tájékoztató ITT érhető el
ASUS – 2év
Az utazó garancia (háztól – házig) érvényesítését az Asus központi szerviz ügyfélszolgálatán intézheti (munkanapokon 9-17 óráig): +361-505-4561
Az ASUS Magyarország által működtetett szerviz-ügyfélszolgálat minden notebook garanciális ügyintézésében eljár.
A szervizszolgáltatás online megrendeléséhez – szerviz-ügyfélszolgálati hibaelhárítás után – a www.asus.hu/rma oldalon található formanyomtatvány kitöltése szükséges. Magyar nyelvű technikai segítségnyújtás legfeljebb 24 órás válaszadással a http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx oldalon keresztül érhető el.
Garanciális szerviz:
FixDirect Kft.
1033 Budapest, Huszti út 34
Telefon: +361-452-4670
Fax: +361-452-4672
email: info@fixdirect.hu
Nyitva tartás: hétfő-péntek: 8-17 óráig
LENOVO – 2 év:
A Lenovo/IBM Thinkpad notebookok garanciális ügyintézéséhez a hivatalos Lenovo szervizpartnerek listája ahttp://www.lenovo.com/services_warranty/hu/en/index.html címen található.
A Lenovo Ideapad termékcsaládja háztól-házig garanciával rendelkezik, a garancialevélben található szervizeknek a továbbiakban nem áll módjában a garanciális javításokat elvégezni. Ha a lentebb található ügyfélszolgálati számot Ön felhívja, a cég futárt küld az Ön által megadott címre.
Ügyfélszolgálati szám: 80/987-425
web: www.teleperformance.com
Lenovo ThinkPad sorozatú laptopokat a háztól házig garancián kívül be lehet vinni a lentebbi linken található szervizpontokba is.
Garanciális szervizek: http://support.lenovo.com/en_US/product-service/service-provider/findServiceProvider.page?
MSI:
Az MSI notebookok garanciális ügyintézését az Albacomp Zrt. (vagy kijelölt partnere, átvevőhelye) végzi.
MSI notebookok és netbookok márkaszervize márkaszerviz
Albacomp MSI szerviz, 1139 Budapest, Frangepán utca 8-10. | Telefon: (1) 329 1493 06-22/515-413| Web: www.albacomp.hu e-mail: helpdesk@albacomp.hu
Igény esetén a meghibásodott készülékért házhoz jönnek, majd javítás után visszaszállítják.
Call Center: 06-1/236-7777, e-mail: futar@albacomp.hu
SONY
A Sony Javítás és Garancia aloldalán több támogatási opció közül is választhat:
http://www.sony.hu/support/hu/repair
Sony telefonos ügyfélszolgálata a 06-1/777-9151 telefonszámon, H-P-ig 09:00-18:00 óra között elérhető.
Támogatási információkat készülékével vagy tartozékaival kapcsolatban, az alábbi linken találhat:
http://www.sony.hu/support/hu/hub/COMP_VAIO
Szervizközpontot itt kereshet:
http://services.sony.hu/support/hu/repair/asc
Budapesti szervizközpont:
FixDirect Kft.
1033 Budapest, Huszti út 34
Telefon: +361-452-4670
Fax: +361-452-4672
email: info@fixdirect.hu
Nyitva tartás: hétfő-péntek: 8-17 óráig
A további garanciális feltételeket a Vásárlási feltételeknél olvashatod.