JÓTÁLLÁSI FELTÉTELEK.
Amennyiben egy termékre még van gyártói garancia, akkor a II. pontban taglalt információk érvényesek. Ha egy termékre már nincs gyártói garancia, vagy értékesítéskor nem igazolható, úgy kiskereskedő garanciát tudunk biztosítani, amelyről az I. pontban olvashatsz.
I. wasd.hu szavatosság:
A termékekre a wasd.hu általában 12 – 24 (de minimum 6) hónap szavatosságot vállal, amennyiben a termék eladáskor nem rendelkezik az áru gyártói, vagy egyéb forgalmazók által biztosított garanciával. Az adott termék leírásában megtalálható, hány hónap szavatossággal értékesítjük a terméket.
A termék visszajuttatása a fogyasztó kötelezettsége, így a hibás termék forgalmazóhoz való eljuttatásának költsége a vevőt terheli. A megjavított termék vevőhöz való visszajuttatásának költsége a forgalmazót terheli. Amennyiben a hiba nem garanciális, úgy a termék visszaszállítási díja is a vevőt terheli.
Az eredeti számla bemutatása után végezzük el a javítást.
Cserekészüléket nem áll módunkban biztosítani.
A forgalmazott új és használt terméket kifogás esetén térítésmentesen bevizsgáljuk. Amennyiben a javítás nem lehetséges, a termék vételára levásárolható. Ha a termék javítása vagy cseréje nem lehetséges, vagy túlzott terhet jelent, a vevő kérheti a vételár visszatérítését. Jelentéktelen hiba esetén és egyedi megrendelés során elállásnak nincs helye.
Nem érvényesíthető az alábbi okokból keletkező meghibásodás esetén:
- Az akkumulátorra azonosítási problémák miatt nem vonatkozik.
- Pixelhibára legfeljebb az ISO 13406-2 szabvány alapján.
- Tápegységekre, adapterekre 1 hónap garancia érvényes.
A készülék üzembe helyezése és beállítása nem tartozik az eladó kötelezettségei körébe (például legújabb frissítések vagy operációs rendszer telepítése, egyedi preferenciához kapcsolódó alkalmazások kalibrálása).
Az ügyfél külön kérésére, megrendelés visszaigazolását és pontosítást követően (jellemzően telefonon megbeszéljük) tudunk további támogatást nyújtani.
Ha a vásárlástól számított 3 munkanapon belül meghibásodik egy termék, a forgalmazó köteles a terméket cserélni vagy, ha ez nem áll módjában, a vételárat visszaadni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Amennyiben a termék licencelt és aktivált programmal volt hirdetve, az csak azt biztosítja, hogy digitálisan (például a biosban) vagy a feltüntetett matrica formájában van licenckulcs a készülékhez, külön Windows, vagy telepítő médiát nem áll módunkban biztosítani. Szoftver aktivációval, operációs és más rendszerek, alkalmazások garanciás vagy garancián túli ügyintézésével kereskedésünk nem foglalkozik.
A felmerülő hiba felfedezése után a termék típusát és a hibajelenség leírását késedelem nélkül küld el nekünk. Utólag, lejárt dárummal, hiányzó számla esetén már nem tudjuk figyelembe venni, hogy korábban mit tapasztaltál, ezért kérlek azonnal jelentsd nekünk.
Amennyiben a hiba tartós teszt során sem tapasztalható, akkor a mindenkor érvényes listaárak alapján tesztelési díjat számítunk fel, garanciális készülékek esetében is. Az ügyfél köteles egyértelműen és hiánytalanul leírni a hiba jellegét. Amennyiben a bevizsgálás során fény derül arra, hogy termék hibás működése nem hardveres, hanem szoftveres okokból kifolyólag alakult ki, bevizsgálási díj kerül kiszámlázásra. Kérjük a garanciális termékkel együtt ne küldj egyéb kiegészítőket, mert ezekért nem áll módunkban felelősséget vállani (pl. táska, pendrive, memória kártya, lemez, egér, stb), kivétel a tápegység. Mindig szükség van a gyári adapterre, ezt is be kell vizsgálni a hiba megfelelő feltárásához. Amennyiben a visszaküldött termék védelméhez jelszó van beállítva és ez lehetetlenné teszi a tesztelést, nem lehetséges maradéktalanul kideríteni és elhárítani a problémát.
A kiterjesztett garancia abban az esetben érvényesíthető, ha a vásárlástól számítva egy év letelte előtt a készüléken egy belső tisztítást végzünk el, ami magába foglal egy komplett tisztítást, zsanérok ellenőrzését, hővezető paszta cserét és diagnosztikát. A szolgáltatás INGYENES, csak a futár költsége terheli a vásárlót. A használt akkumulátorra nem vonatkozik teljes körű, sem kiterjesztett garancia.
A garanciális ügyintézés során adatvesztés történhet. Megkérjük kedves vásárlóinkat, hogy a garanciális ügyintézés kezdete előtt mindig gondoskodjon az adatai mentéséről. A gépen található adatokért felelősséget nem tudunk vállalni. Adatvesztéssel kapcsolatos károkért a tulajdonos vállal feleleősséget. Nem terhelhető felelősséggel az eladó.
Ha a laptop, számítógép vagy hardver biztonsági és azonosítási célt szolgáló, matricája sérült, a garancia érvényét veszti. Amennyiben a vevő bővíteni kívánja készülékét (pl. RAM, HDD, stb.), a bővítendő alkatrész beszerelését az eladó ingyenesen elvégzi, ha a vevő rendelkezésre bocsátja az adott alkatrészt. Amennyiben a vevő bővítés céljából nem tudja személyesen elhozni a készüléket, a termék szállítási költsége a vevőt terheli.
A garanciális alkatrészek cseréjének határideje kizárólag a beszállítótól / garanciahelytől függ, az eladó a csere időtartamáért nem vállal felelősséget. A javítás során a készüléket esetenként külső szervizben javíttatjuk.
Az eladó által cserélt alkatrészeknek teljesítmény és jellemző vonások tekintetében egyenértékűnek kell lenniük az eredeti alkatrészekkel, de nem feltétlenül újnak. A kicserélt hibás alkatrészek az eladó tulajdonába kerülnek.
Milyen okok zárják ki az eladó felelősségét ?
- Az eladó nem vállal felelősséget a nem rendeltetésszerű használatból fakadó hibákért (pl. fizikai sérülés, szoftveres problémák, nem megfelelő tárolás) és a már meglévő alkatrészekkel fennálló inkompatibilitási problémákért.
- Ha a hiba a vásárlás után a helytelen telepítésnek, nem megfelelő kiegészítők, kellékek, adathordozók, szoftver és más alkalmazásoknak köszönhető vagy a helytelen tárolás miatt alakul ki.
- A kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a gyártó által mellékelt használati útmutatóban meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
- Elemi kárnak, vagy egyéb külső tényezőnek, mint például szennyeződés, folyadék, áramingadozás, iparszerű igénybevételnek tulajdonítható okokból keletkezett hibákra.
- A különböző tisztítások, törések, fizikai sérülés, valamint a gumi és egyéb, természetesen kopó alkatrészek cseréje.
- A szoftver hibákra, köztük az előre installált programok hibáira, a szoftverek felhasználásával, alkalmazásával okozott esetekre, károkra, BIOS vagy FIRMWARE frissítésre. Vállalkozásunk csak a hardver hibák kijavítására vállal garanciát, szoftverproblémákra nem, ezeket szervízdíj ellenében tudjuk orvosolni.
- Számítástechnikai vírusok, kémprogramok, trójai programok, hibajavítások, audit és iparszerű terhelés stb. okozta károk, valamint adat- vagy programvesztések esetében. Merevlemez vagy más adathordozó meghibásodásából bekövetkezett adatvesztésekért, felelősséget nem vállalunk, az adatmentést csak garancián kívüli szolgáltatásként vállalunk. Az adatok rendszeres mentése a Vevő kötelezettsége
- Ha nem feljogosított személy, szerviz végzi a javítást vagy módosítást a készüléken, vagy megbontja a gépházat. Illetve, ha a termék sorozatszámát eltávolítják vagy módosítják.
- Terméket érő (véletlenszerű vagy egyéb jellegű) károsodás, amely nem érinti a termék működését vagy működőképességét, pl. egyebek között rozsdásodás, szín, textúra vagy felület megváltozása, elhasználódás, folyamatos amortizálódás.
- A termék jelszavas védelem miatt kialakuló használhatatlansága.
A fenti okokból meghibásodott termékek javítási költsége a szavatosság időtartamán belül is a vásárlót terheli.
A leírásban foglalt kivétellel és a vonatkozó törvény által megengedett legnagyobb mértékben vállalkozásunk semmilyen körülmények között nem vállal felelősséget semmilyen közvetlen, közvetett, különleges, véletlenszerű, vagy következményes kárigényéért, amely a garancia vagy feltétel megszegéséből illetve bármilyen egyéb jogi elméletből ered, beleértve, de nem kizárólagosan a használhatóság elvesztését, a bevétel elvesztését, a tényleges vagy várt profit elvesztését (szerződéses profit elvesztését is beleértve), a pénzhasználat lehetőségének elvesztését , a várt megtakarítások elvesztését, üzlet elvesztését, lehetőség elvesztését, jószándék elvesztését, jóhír elvesztését, sérülését vagy megsemmisülését, bármilyen okozott közvetett vagy következményes veszteség vagy kár, beleértve a berendezés vagy tulajdon cseréje által okozottat is, illetve a terméken tárolt adatok helyreállításának vagy reprodukálásának költségét.
Ha nem tudom személyesen átadni a garanciális problémával rendelkező készülék, mi a teendő?
Első lépésben érdemes elérhetőségünkön (email: info@wasd.hu, tel.: 06-70-233-9001) érdeklődni, hogy garanciális-e a probléma. Amennyiben igen, kérlek írd le a problémát pontosan email címünkre, majd postai úton juttasd el nekünk a készüléket.
A csomagba tedd bele a számlát és garanciapapírt, valamint szükségünk lesz egy értesítési telefonszámra. Ezen kívül szükséges a feladás után az info@wasd.hu-ra elküldeni a feladott csomag ragszámát (MPL esetén pl..PBVF-el kezdőd szám pl.)
Erre a címre tudod visszaküldeni nekünk a laptopot (postán maradó):
Postán maradó ! 1-es POSTA
4200 Hajdúszoboszló
Kálvin tér 1.
A fentebb leírt cím a Posta címe, ahol ott kell maradni a csomagnak. A címzett elérhetősége:
wasd.hu
Telefonszám: 70-233-9001
Email cím: info@wasd.hu
Érdemes vaterafutárral küldeni, mert így jóval olcsóbb a szállítás, mint az alapértelmezett futároknál. http://www.vaterafutar.hu/#mpl
A garanciális javítás ideje változó, csak bevizsgálás és/vagy feltárás után tudjuk megmondani, hogy körülbelül mennyi időbe telik.
A számítógépek, konzolok és laptopok hőkezelési problémája régóta ismert. Minden műszaki termék hajlamos a por és szennyeződések felhalmozására, mind külső, mind belső részein. Ez különösen kritikus a belső komponensek esetében, mivel korlátozza a hőelvezetést, ami a rendszer túlmelegedéséhez vezethet.
A problémát gyakran a nem megfelelő szellőzés okozza, amelyet a ventilátorokon, hűtőbordákon és szellőzőnyílásokon belül lerakódó por, szösz és egyéb szennyeződések, például dohányfüst részecskéi súlyosbítanak. Ezek a lerakódások idővel fokozatosan csökkentik, majd teljes mértékben megakadályozzák a rendszer létfontosságú hűtését, ami a komponensek teljesítményének csökkenéséhez, illetve esetenként meghibásodáshoz vezet.
A rendszeres tisztítás és karbantartás kulcsfontosságú a hatékony hőkezelés fenntartása érdekében.
A por egyrészt eltömíti, másrészt túlterheli a komponenseket. A megfelelő hőmérsékletet úgy próbálja az eszköz elérni, hogy a ventilátor nagyobb fordulatra kapcsol (idővel sajnos ebben az esetben sem sikerül határérték alatt tartani a hőfokokat) és ez értelemszerűen jobban megterheli a központi egységeket. Például hamarabb lemerül és tönkre is megy a nagy hő és igénybevétel hatására az akkumulátor. Ugyanakkor a teljes élettartam csökken.
Teljes tisztítással és megelőző (preventív) karbantartással orvosolható ez az elterjedt probléma. Weboldalunk először feltárást végez a használt termékeknél. Teljes audit során mindenre fény derül. A szerviz megoldásban természetesen a teljes körű tisztítás szerepel; kollégáink szakszerűen szétszedik a készüléket, majd minden alkatrészét portalanítják, elvégzik külső és belső tisztítást, a processzor és grafikus vezérlő hőelvezetésének megújítását, újra pasztázást. Ez a tisztítás akár több évvel is megnövelheti a használt hardverek élettartamát.
A teljes tisztítás költsége 16000 Ft és a javítás 1 munkanapot vesz igénybe.
Sürgős esetekben lehetőség nyílik expressz tisztításra, ennek költsége 24000 Ft, és a javítás 3-4 órát vesz igénybe. Figyelem: az expressz szolgáltatás csak hétköznap vehető igénybe!
II. Gyártói garancia:
Amennyiben laptopunkra, vagy a hardverre nem mi vállalunk kisker garanciát, abban az esetben garancialevél és számla vagy service tag / serial number (a berendezés gyártási száma) alapján érvényesíthető a garancia a gyártónál. A garancialevélben leírtak alapján, vagy a gyártónál érdemes ilyenkor tájékozódni a garanciális javításról. Érdemes a jelszavakat megadni a szerviz számára, ha azt szeretnéd, hogy valós szoftveres háttérrel teszteljék a gépet, illetve fontos, hogy lementsd az adataid, ugyanis amikor winchester/ssd cserére kerül sor, akkor elvesznek adataid (sokszor nem is tudtunk róla, hogy rossz a merevlemez és szó nélkül cserélik!).
A Kisker garancián kívül három fajta garanciális típus létezik a notebookoknál, mindig jelezzük a hirdetésben, hogy milyen típusú garancia érvényes az adott termékre.
Típusok:
(1) A szervizgarancia (carry in), mely során ha elromlik a noteszgép a fogyasztó azt elviszi a szervizbe és lehetőség szerint 15 napon belül megjavítják.
(2) A hozom-viszem garancia (pick up and return), mely során a gyártó az ügyfélszolgálatának segítségével futárt küld a fogyasztóhoz, a futár beszállítja a noteszgépet a központi szervizbe, majd annak elkészültével vissza is szállítja hozzánk lehetőség szerint 15 napon belül. Ez esetben a vásárlónak kell becsomagolni a készüléket.
(3) A harmadik pedig a helyszíni garancia (next business day), mely általában opcionálisan választható a gyártóknál súlyos felár ellenében, illetve prémium termékekhez gyakran jár. Ezt a garanciális szolgáltatást például a Dell alapból adja a Latitude, Vostro (kivéve Vostro 2520), XPS és Precision modellekhez. A helyszíni garancia röviden annyit jelenti, hogy ha elromlik a laptop, akkor az ügyfél felhívja az ügyfélszolgálatot, ahol egy diszpécser a felveszi az adatait. Adatfelvétel után a Dell a fogyasztó tartózkodási helyéhez legközelebbi hivatalos Dell szervizt kiértesíti, majd a szervizes bepattan gépjárművébe és egyeztetett helyszínen (akár a fogyasztó lakásában) megtörténik a hibajavítás 24 órán belül.
Alapvető információ a különböző gyártók által kínált garancia érvényesítéhez kapcsolódóan:
Dell laptop garancia
Lehet helyszíni és szerviz garancia. Erről tájékoztatást a garancia levél, illetve a Dell Magyarország tud adni. A Dell laptopok többségére elszállításos garancia érvényes, ennek érvényesítéséhez vegye fel a kapcsolatot a Dell ügyfélszolgálatával:
Központi ügyfélszolgálat: 06 80 016-157
Az információs telefonszám hívása előtt érdemes lefuttatni a Dell öndiagnosztikai programot (ld. lentebb).
A Dell notebookok garanciális ügyintézését a garancialevélen szereplő importőr végzi, de fordulhat az alábbi Garanciális szervizekhez is:
– Humansoft Kft. 1037 Budapest Montevideo utca 8., telsz.: 061-270-7600, web: www.humansoft.hu
– C Szerviz Kft., 1134 Budapest, Lehel utca 12, Telefonszám:+36 1 814 9190, web: www.cszerviz.hu
– FixDirect Kft, 1033 Budapest, Huszti út 34., Telefonszám: +36-1-452-4670, web: www.fixdirect.hu
Dell öndiagnosztikai program:
Ha fennáll a hiba lehetősége, futassa le a Dell öndiagnosztikai programot:
Kapcsolja be a készüléket, és amikor feljön a Dell logó nyomja folyamatosan az F12 billentyűt.
A megjelenő menüből a kurzor nyilak segítségével válassza ki a Diagnostics menüpontot, majd nyomja meg az Enter billentyűt.
Ha a diagnosztika hibát talál, akkor a képernyőn megjelenik egy hibakód (Error code). Ezt a hibakódok kérjük jegyezze fel és a +36 1 451 3580 telefonszámon vagy a szerviz@chs.hu
e-mail címen vegye fel a kapcsolatot szervizünkkel.
Ezt a tesztet elvégezheti a Dell oldalán levő teszt programmal is:
http://www.dell.com/support/diagnostics/us/en/555/?~ck=mn
HP (Hewlett Packard) laptop garancia
A gyártó hivatalos garanciális oldala:
http://support.hp.com/hu-hu/contact-hp
A HP Pavilion notebookok garanciális ügyintézéséhez az alábbi telefonszámon lehet felvenni a kapcsolatot a diszpécserszolgálattal. A meghibásodott készülékért házhoz jönnek, majd megjavítva ugyanerre a címre szállítják vissza.
Telefonos segítségnyújtás és hibabejelentés Magyarországról: (06 40) 200 629; Központi telefonszám: 06-1/382-1111 HP
Garanciális szervizek listája: http://www.marker.hu/hp/szervizek.htm
Közép-európai szerviz központ Brnoban (Csehország) van, minden esetben futárral (UPS ) viszik a terméket ide, tehát Pick Up garancia érvényes az Acer laptopokra. Önnek csupán be kell csomagolni a terméket és felvenni a kapcsolatot az Acer ügyfélszolgálatával.
Magyarországi központi szerviz száma: 06 1/555-5200 (munkanapokon 9-17 óráig)
Szerviztámogatás online igénylése: http://www.acer.hu/ac/hu/HU/content/service-contact
Garanciális tájékoztató ITT érhető el
A regisztráció elengedhetetlen a garanciális ügyintézéshez. Toshiba garancia regisztráció ITT érhető el
Technikai segítségnyújtáshoz helyi tarifával hívható Call Center: 06-40/811-811
Toshiba garanciális szervizek:
– FixDirect Kft, 1033 Budapest, Huszti út 34., Telsz.: +36-1-452-4670, web: www.fixdirect.hu
– Laptoptech.hu, Budapest 1114 Bocskai út 21, Telsz.:+36-1-225-75-66, www.laptoptech.hu– Aviatronic Kft., Konkoly-Thege Miklós út 29-33, Telsz.: +36-1-392-0784
Apple garancia
Az Apple hivatalos garanciális szervize az Almárium-Pro Kft. bővebb információt a szerviz honlapján találhat: http://www.almarium.hu/page1/page3/index.html
Elérhetőség:
Almárium-Pro Kft. 1115 Budapest Bartók Béla út 105-113. 10. épület, 1. emelet
Telefon: 06-1/474-0305
Fujitsu laptop garancia
A hibás eszközt telefonon jelentheti be a Service Desk felé a 06-40/200-440 telefonszámon hétköznaponként normál munkaidőben. Fujitsu központi szám: 06 1 999-0380
A Fujitsu által nyújtott különféle típusú garanciális szolgáltatásokról, valamint a garancia érvényesítésének feltételeiről az alábbi oldalon tájékozódhat:
http://support.ts.fujitsu.com/warranty/Index.asp?lng=HU&Level1=&LNID=3549
Legnagyobb Fujitsu szerviz:
SERCO Kft. (Budapest 1037, Bécsi út 314, tel.:+36-1-272-2150)
http://www.serco.hu/itszerviz/fujitsu-garancialis-szerviz.html
Fujitsu márkaszerviz
Profi Szerviz HU Zrt., 1131 Budapest, Kucsma utca 42-44. | Telefon: (1) 814 8080, (30) 635 6042 | Web: www.profiszerviz.hu
Garanciális szervizek ITT érhetőek el
ASUS
Az utazó garancia (háztól – házig) érvényesítését az Asus központi szerviz ügyfélszolgálatán intézheti (munkanapokon 9-17 óráig): +361-505-4561
Az ASUS Magyarország által működtetett szerviz-ügyfélszolgálat minden notebook garanciális ügyintézésében eljár.
A szervizszolgáltatás online megrendeléséhez – szerviz-ügyfélszolgálati hibaelhárítás után – a www.asus.hu/rma oldalon található formanyomtatvány kitöltése szükséges. Magyar nyelvű technikai segítségnyújtás legfeljebb 24 órás válaszadással a http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx oldalon keresztül érhető el.
Garanciális szerviz:
FixDirect Kft.
1033 Budapest, Huszti út 34
Telefon: +361-452-4670
Fax: +361-452-4672
email: info@fixdirect.hu
Nyitva tartás: hétfő-péntek: 8-17 óráig
LENOVO:
A Lenovo/IBM Thinkpad notebookok garanciális ügyintézéséhez a hivatalos Lenovo szervizpartnerek listája a http://www.lenovo.com/services_warranty/hu/en/index.html címen található.
A Lenovo Ideapad termékcsaládja háztól-házig garanciával rendelkezik, a garancialevélben található szervizeknek a továbbiakban nem áll módjában a garanciális javításokat elvégezni. Ha a lentebb található ügyfélszolgálati számot Ön felhívja, a cég futárt küld az Ön által megadott címre.
Ügyfélszolgálati szám: 80/987-425
web: www.teleperformance.com
Lenovo ThinkPad sorozatú laptopokat a háztól házig garancián kívül be lehet vinni a lentebbi linken található szervizpontokba is.
Garanciális szervizek: http://support.lenovo.com/en_US/product-service/service-provider/findServiceProvider.page?
MSI:
Az MSI notebookok garanciális ügyintézését az Albacomp Zrt. (vagy kijelölt partnere, átvevőhelye) végzi. MSI notebookok és netbookok márkaszervize márkaszerviz
Albacomp MSI szerviz, 1139 Budapest, Frangepán utca 8-10. | Telefon: (1) 329 1493 06-22/515-413| Web: www.albacomp.hu e-mail: helpdesk@albacomp.hu
Igény esetén a meghibásodott készülékért házhoz jönnek, majd javítás után visszaszállítják.
Call Center: 06-1/236-7777, e-mail: futar@albacomp.hu
SONY
A Sony Javítás és Garancia aloldalán több támogatási opció közül is választhat:
http://www.sony.hu/support/hu/repair
Sony telefonos ügyfélszolgálata a 06-1/777-9151 telefonszámon, H-P-ig 09:00-18:00 óra között elérhető. Támogatási információkat készülékével vagy tartozékaival kapcsolatban, az alábbi linken találhat: http://www.sony.hu/support/hu/hub/COMP_VAIO
Szervizközpontot itt kereshet:
http://services.sony.hu/support/hu/repair/asc
Budapesti szervizközpont:
FixDirect Kft.
1033 Budapest, Huszti út 34
Telefon: +361-452-4670
email: info@fixdirect.hu
További támogatás a Gyakran ismételt kérdések oldalon.
Vásárláshoz köthető feltételek az, ASZF & Kézbesítés lapjainkon olvasható.