Gyakran Ismételt Kérdések

MEGVAN MÉG A TERMÉK?

Minden termékünk készleten van. Amíg elérhető a honlapon, addig átvehető. Folyamatos frissítés alatt áll az oldal, az esetleges változásokról e-mailben értesítünk.

MILYEN ADATOKAT KAPHATOK MEG A TERMÉKRŐL ?

A leíráson kívül minden esetben részletezzük a teljes specifikációt és kondíciót.

Ez a szakmai zsargonon és típusszámokon kívül további tájékoztatást nyújt számodra, hogy a számodra leginkább megfelelő termék tulajdonosává válhass!

MILYEN FONTOS ADATOK VANNAK MÉG ?

Specifikációról: ezt érdemes tüzetesebben vizsgálni és kicsit “előrébb” gondolkozni, hogy később is bővíthető géped legyen. Fontos tulajdonság például a kijelző méret és annak típusa: IPS / FHD.

Tömeg és üzemidő: ezek az igazán releváns tényezők egy hordozható eszköz esetén.

Processzor: órajel és a magok száma, az alapvető számítási sebességet határozza meg.

Merevlemez: (winchester vagy ssd) az a tárhely amely a tárolókapacitást biztosít a számodra (pl. hogy hány film fér el).

Videókártya: elsősorban játék illetve grafikai munka szempontból fontos.

Memória: ideiglenes tárhely, azaz RAM. Azért nagyon fontos, mert egyszerre több, vagy fajsúlyosabb programot is futtathatsz, ha nagyobb rendszermemória áll rendelkezésre.

Manual: minden hardvernek van gyári útmutatója. Ezeket legkönnyebben a gyártó honlapján, típusszám beü kereshetjük meg. Rendeltetés szerű használathoz elengedhetetlen és mindenki saját, jól felfogott érdeke, hogy tisztában legyen az alapvető használati utasítással.

 

HOGYAN RENDELHETEM MEG A TERMÉKET A WEBSHOPBAN ?

1.) Fent található a SHOP gomb. Ha erre kattintasz, a honlap listázza a termékeket.

2.) A szűrés mezőben kiválaszthatod a kategóriát, márkát, valamint további feltételeidet.

3.) Amikor kiválasztottad az igazit; a megnevezésre vagy képre kattintva megkapod a részletes termékismertetőt.

4.) Amint megvan a kiszemelt; kosárba rak” gombot kell nyomni.  A felugró képernyőn beállíthatod az árengedmény kupont, ha van. Ezt követően jöhet a véglegesítés, azaz „tovább a pénztárhoz”.

5.) Amennyiben még nem végeztél a Vásárlás folytatása” gombot válaszd.

6.) Ha véglegesíteni szeretnéd a rendelést, kattints a jobb felső sarokban található bevásárló kosár ikonra és válaszd a tovább a pénztárhoz” gombot.

7.) Itt ki kell tölteni az adataidat (alapértelmezés szerint a számlázási és szállítási cím megegyezik), köztük a címedet. Utolsó lépésként a „Megrendelés elküldése” gombbal befejezed a rendelést.

8.) Ezek után értesítő emailt küldünk, amint, a rendelés véglegesítve lett.

AZ ÁLLAPOTRÓL

Néhány példa az állapotra vonatkozóan:

Új = 1 × sem használt, bontatlan – gyári csomagolás + fóliás terméket jelent. Csak a vásárló kérésére teszteljük.

Refurb = Gyártó által újracsomagolt és több lépcsőben tesztelt termék. Legtöbbször ez is újszerűt jelent.

Kondíció = Több lépcsős tesztelést követő eredmény, melyet betűvel is lehet jelölni.

AA  Fóliás, tesztelt, hibátlan, újjal össze téveszthető állapot.

A+  Ez is egy újszerű, hibátlan termék!
A  
Szép, megvigyázott állapotú, természetesen garanciával!
A- 
Néhány kopásnyom, például laptopoknál a táska okozta hibátlan működés, garancia!
B
 Karc, apróbb horzsolás. Ez is tesztelt és garanciás.
B-
 Ezen a készüléken van egy olyan hiba, ami a mi szemünkben már sérülés, az átlag felhasználó viszont sok esetben észre sem veszi. Természetesen ez is garanciás és tesztelt.

A leírásban szereplő hiba működést nem befolyásol! Kérésre e-mailben nagyobb felbontásban is készítünk képeket az esztétikai jellegű dologról.

HOGYAN LEHET ÁTVENNI A MEGRENDELT TERMÉKET ?

Személyes átvétel esetén Hajdúszoboszlón vagy Debrecenben (lásd: Kapcsolat).

 

Amennyiben kiszállítást választasz, az MPL futárszolgálat viszi ki a megrendelésed. Először házhoz viszik a terméket, ha nem találnak otthon, a legközelebbi postán tudod átvenni a terméket. A megrendelésed kérheted a kijelölt Postapontra, ilyenek a MOL benzinkutak is. (Lásd: Fizetési és szállítási feltételek)

E-mailt küldünk, ha a futár átvette a terméket. Innentől számítva a kiszállítási idő legfeljebb 2 munkanap.

MENNYIBE KERÜL A KISZÁLLÍTÁS ?

40.000Ft összértékű vásárlást meghaladva és banki előre utalás esetén ingyenes!

További információk: Fizetési és szállítási feltételek.

NEM KAPTAM CD-T A TERMÉKHEZ

Jogtiszta a Windows program?

Igen. A jogtisztaságot a gépre ragasztott Windows matrica és a számla igazolja.

Driver lemez

Mivel leáldozóban vannak az optikai meghajtók, ezért gyakran a gyártó sem ad már CD-t vagy DVD-t. A lehető legjobb megoldás a gyártó weboldalát meglátogatni és a típusszám alapján a legfrissebb illesztőket letölteni.

BESZÁMÍTÁS VAN ?

Igen. Van azonban néhány feltétel: hardver / szórakoztató elektronika a fő profil.

További információk: https://wasd.hu/beszamit

NEM TUDOM SZEMÉLYESEN ÁTADNI A KÉSZÜLÉKET. ILYENKOR MI A TEENDŐ?

Első lépésben érdemes elérhetőségeinken (email: info@wasd.hu) érdeklődni. Írd le pontosan a problémát, majd egyeztetést követően postai úton juttasd el nekünk a készüléket.

A csomagba tedd bele a számlát és garanciapapírt, valamint szükségünk lesz egy értesítési telefonszámra is. Ezen kívül szükséges a feladás után az info@wasd.hu-ra elküldeni a feladott csomag ragszámát.

Erre a címre tudod visszaküldeni a csomagot:

Benefi Csaba

HAJDÚSZOBOSZLÓ

1-es Posta, POSTÁN MARADÓ

Megjegyzésbe fontos beírni: wasd.hu

Email cím: info@wasd.hu

Telefonszám: +367O-638-9O93

Érdemes vaterafutárral küldeni, olcsóbb a szállítás, mint az alapértelmezett MPL-es csomagként. http://www.vaterafutar.hu/#mpl

ELÁLLÁS

Interneten vásároltam a terméket, de mégsem vagyok elégedett. Mennyi időm van visszaküldeni?

Online vásárolt termékek esetében 14 napon belül indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól. A terméket ilyen esetben legkésőbb a kézhezvételtől számított 14. napon, sértetlenül, számlával együtt kell visszajuttatni hozzánk.

További információk az elállással kapcsolatban:

Elállási Nyilatkozat és Tájékoztató

Figyelem! A visszajuttatás költsége a vevőt terheli!

HOGYAN TESZTELTEK ?

Notebook, PC és Konzol esetén terheléses teszt a megoldás; ilyenkor egy típushoz megfelelő szoftvert indítunk, mely pár perc alatt eléri a hardver teljesítőképességének határát.

Adattárolóknál kondíciót vizsgálunk, szintén típushoz illeszkedő szoftverrel. Ilyen például a WD merevlemezeknél a Windows Data Lifeguard Diagnostics. Ezzel az alkalmazással az alkatrész SMART adatait vizsgáljuk, mely információkat tartalmaz a kondícióról, állapotról, ki és bekapcsolások számáról.

Kijelzőknél, monitor és TV esetén kalibráló műszerekre, pixelhiba, folt szűrésre támaszkodunk.

Akkumulátoroknál átlagos használatot veszünk figyelembe. Nyilván alacsony fényerővel és repülő módban tovább bírja egy laptop / telefon. Amikor azonban játszunk, vagy terheljük az eszközt az összes elérhető funkcióval, akkor az “átlag” érték alatt fog szerepelni. Az akkumulátor kapacitását továbbá befolyásolja a hőmérséklet, egyrészt a külső (gamer vagy melegedő hardvereknél jellemzően hamarabb veszít a kapacitásából a jó minőségű akku csomag is) és a gyártó által szavatolt töltési ciklusok mennyisége.

Telefonok és tabletek esetén egy hosszabb hardver teszt és imei ellenőrzés történik. Mindez azzal jár, hogy napokig használjuk az adott készüléket, így a típushibákon kívül minden egyes funkció ki van próbálva.

A megfelelő diagnosztikai program kiválasztása fontos lépés. Jelentős hibák; csatlakozó, adatátvitel, túlmelegedés, fagyás vagy hasonló probléma műszeres vizsgálat után pontosabban diagnosztizálható. Ezekkel a kombinációkkal mindenre fény derül.

Fontos! A különböző benchmark és teszt programok gondatlan használatával meghibásodhat a készüléked, ezért tapasztalat nélkül ne kezdj bele a műveletbe.

SZÜKSÉGEM VAN MÉG KIEGÉSZÍTŐKRE

Természetesen vásárolható különböző kiegészítő. Ezeket a webáruházunk Kiegészítők menüpontjában találod. Amennyiben olyan termékre lenne szükséged, amely nem található meg kínálatunkban, vedd fel a kapcsolatot ügyfél szolgálattal.

GARANCIA KITERJESZTÉS

Érdemes garancia hosszabbítást vásárolni, ez hosszabb távra kínál biztonságot. A termék megrendelésekor kérhetsz plusz garanciát, amely a gyárinál kedvezőbb áron vásárolható meg. A garancia kiterjesztések ára termékenként eltér.

MIÉRT ADJÁK EL EZEKET A JÓ TERMÉKEKET ?

Előfordul, hogy ajándékba kapták és nincs rá szükség. Vagy más kellene inkább. Van olyan is, hogy feleslegesen erős az adott gép a tulajdonos számára, ezért lecseréli gyengébbre, így pénzhez juthat. Egyszeri költség merül fel és érdemesebb eladni a hardvert, hisz legtöbb helyen van például még egy tablet vagy más eszköz is a háztartásban. Jobb ezt tenni, mint a „kedvező kamatozású” személyi hitelt felvenni… Ám a leggyakoribb ok az, hogy újabb, erősebb eszközre van szükség. Van aki úgy gondolja; ha rejtett hibája van egy gépnek (időnként lefagy), akkor a legegyszerűbb gyorsan eladni. Nos, ez utóbbi eladókkal könnyedén meggyűlhet a bajod, ha apróhirdetési oldalon vásárolsz. Ha nekünk szavazol bizalmat, ilyen nem fordul elő. Minden terméket tüzetesen átvizsgálunk és tesszük ezt típusonként, a megfelelő diagnosztikai eszközökkel.

MI TÖRTÉNIK HA ELKÜLDTEM A RENDELÉST ?

Személyes átvétel esetén 2 munkanapig félrerakjuk, kiszállítás esetén pedig 2-3 munkanapon belül megérkezik az áru (gyakran 1 munkanapon belül). Ha a kiszállítást választottad, e-mailen értesítünk, ahogy futár átvette az küldeményt.

MIKOR KAPOM MEG ?

Általában a megrendelést követő 1-2 napon belül. Amennyiben 15:00 után adod le a rendelést, a csomag átadásáig újabb 1 munkanap fog eltelni, a futár pedig 1 munkanap alatt kézbesít. Tehát jellemzően a vásárlás időpontjától is függ, hogy mikor érkezik meg a küldemény.

Lásd a fenti példa alapján a csütörtök délután vagy pénteken leadott rendelés.

MEGRENDELÉS LEMONDÁSA

A rendelésed emailen keresztül tudod lemondani az info@wasd.hu címen.

GARANCIÁS ÜGYEKBEN KI SEGÍT ?

Hozzánk is fordulhatsz, de célszerűbb az adott gyártónál érdeklődni, mivel a javítást ők végzik el. Garancia menüpont alatt megtalálod az összes gyártó jelenleg aktuális telefonszámát, elérhetőségét.

GARANCIA ÉRVÉNYES AZ AKKURA IS ?

A garancia időtartam gyártónként eltérő. Az, hogy az akkumulátorra is vonatkozik-e, illetve, hogy mennyi időre. A wasd.hu garancia csak korlátozottan vonatkozik az akkumulátorra (lásd. garancia)

ÉRDEMES KIVENNI AZ AKKUT ?

Gyakori kérdés, a válasz nem. Az akku szünetmentes áramforrásként is üzemel, így pl. áramszünet esetén nem veszted el munkádat. Az akkut túltölteni nem lehet, nem gyullad ki. Élettartama se lesz hosszabb, ha nem használod. Az egyik gyártó hivatalos állásfoglalása erről az, hogy ha sokat használod töltőről, akkor hetente egyszer merítsd le 10%-ig – ne alá – majd töltsd fel újra. Az állandó csepptöltés és csak részleges merítés teszi legjobban tönkre az akkumulátort.

TELEPÍTŐ LEMEZEK

Az esetek jelentős részében már a gyártók sem adnak ilyet a gépek mellé. Azonban laptop támogatási oldalán (pl. Dell Support) minden hivatalos drivert megtalálsz és azt ingyen letöltheted. Ha kérdésed van, segítünk ilyen téren, csak fel kell venned velünk email címünkön a kapcsolatot (info@wasd.hu)

OPERÁCIÓS RENDSZERREL VETTEM A GÉPET, HOL A LEMEZ ?

Gyártótól és típustól függ. Az egyre gyakoribb az, hogy nem. Ugyanis a gép gyárilag előtelepített. Ebben az esetben egy rejtett partíción van a telepítő, azt speciális gomb megnyomásával érheti el, erről a gépkönyv (manual) ad tájékoztatást. Ilyenkor vagy egy korábban létrehozott állapotot állíthatsz vissza, vagy a gyári alaphelyzetet. Vigyázz! Mindkét esetben elveszhetnek adataid, gondoskodj az adatmentésről!

Amennyiben mégis helyreállító lemezt készítenél, ezt könnyen megteheted. Minden gyártó mellékel egy szoftvert, melynek segítségével saját Windows-lemez készíthető (erről is a manual tájékoztat).

OPERÁCIÓS RENDSZERRE VAN GARANCIA ?

Semmilyen szoftverre nincs garancia (ritka, speciális kivételektől eltekintve), erről a licencszerződés pontos tájékoztatást ad telepítés előtt, melyet előbb elfogadsz és csak ezt követően folytatódik a telepítés.

IDŐNKÉNT KELL KARBANTARTÁS ?

IGEN! Minden gépet – legyen az hardver, autó, PC, laptop, konzol – rendszeresen karban kell tartani. Laptop / pc és konzol esetében ez  1 – 1,5 év. Ennyi idő kell ahhoz, hogy (használat nélkül is) kiszáradjanak a hővezető paszták, emellett jelentős mennyiségű por halmozódjon fel a hűtőrendszerben. Ahogy az autóban 10.000 km után olajat cserélsz, úgy egy számítógépben vagy laptopnál nagyjából ~ évente érdemes ezt megcsináltatni,  a rendszeres mulasztás költséges hibához vezet.

KINT ALUDT, KOCSIBAN HAGYTAM, BEÁZOTT, MEGREPEDT, EZ UGYE MÉG GARANCIÁS ?

Nem, ahogy az összes fizikai sérülés, bármely használati tárgy esetében sem az. Az ilyen jellegű hibákat térítéses javítás keretében lehet orvosolni. Javasolt a frissen vásárolt gépre biztosítást kötni. Ezt megteheted például: http://www.laptopbiztositas.hu oldalon.

PIXEL HIBÁT JELENT MEG, EZT KICSERÉLIK ?

A legtöbb gyártó nem vállal pixelhibákra teljes körű garanciát, hanem az ISO 13406-2 szabványt alkalmazza. Erről pontos és részletes leírást az alábbi internetes linken találsz:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Pixelhiba

Emiatt pixel hibára hivatkozva nem lehet elállni a vásárlástól, illetve cserét kérni. A gyakorlatban ez azt jelenti egy 1366*768-as felbontású kijelző eseté; mindig sötét vagy fehér háttérnél 3 képponttól (3 rossz pixel) beszélhetünk garanciális hibáról egy kijelző esetén.

Ha az RGB komponensből 1 szín sérült (ez esetben színes a pixelhiba – szubpixelhiba), akkor 6 rossz pixeltől kezd garanciálissá válni a probléma.

Amikor egy 5*5-ös tömbben van legalább 2 szubpixelhiba (ezt hívjuk klaszterhibának) és ebből a hibából legalább 3 darab van vagy legalább 1 teljesen fehér vagy fekete klaszterhiba, akkor szintén garanciális a probléma.

Amennyiben a folyadékkristály fizikai behatásból kifolyólag sérült meg, szintén nem garanciális a probléma (ez vonatkozik természetesen arra is, hogy ha egy meglévő pixelhibát így “terjeszt ki” a felhasználó, hogy az garanciálissá váljon).

Egyes esetekben a pixelhibák házilag is javíthatóak (más esetekben ez még súlyosabb kárt okozhat a monitorban). Általában javasolt módszer a pixel színének gyors váltogatása; ilyen ez a YouTube videó).

NEM KAPCSOL BE, NINCS TÖLTÉS

Ha sokáig le van merülve a gép, sérülhetnek az akkuban a cellák. Van, hogy csak mozgatott csatlakozó esetén kezd el tölteni az eszköz! Ez akkumulátor – töltő csatlakozó, vagy adapter hiba. Érdemes kimérni és új alkatrészre cserélni a problémás darabot. Ezek legtöbbször kopó alkatrészek, de nem érdemes hozzányúlni, vagy házilag barkácsolni. Vedd fel velünk a kapcsolatot.

TŰZFORRÓ, SZINTE ÉGET A GÉP

ha oda tartod a kezed, ahol a szellőző van, vagy az öledben használod pl a notebookot, megérezheted, hogy kellemes szobahőmérséklet, vagy tűzforró – szinte elviselhetetlen hő távozik a gépből. Utóbbihoz közeledve érdemes egy tisztításra jelentkezned; hiszen idővel garantáltan túl fog melegedni az eszköz, ami végleges alaplaphibával jár. A tisztítás nem egy költséges dolog. Az alaplap csere viszont nagyon drága, hiszen ez is az egyik kulcsfontosságú alkatrész, ahogy a kijelző is az egyik legfontosabb összetevője egy laptopnak.

TOVÁBBI TECHNIKAI HIBÁK

– Nem megy a Wi-Fi: ellenőrizd a csatlkozást, indítsd újra a routert!

– Halvány fényerő: Az ilyen jellegű hibákat régebbi gépeknél általában az inverter hibája szokta okozni. Előfordulhat még, hogy a szalagkábel törik meg egy, vagy több ponton. Gyakori hiba ezen kívül, hogy a kijelzőben lévő fénycső elöregszik, ez csak a kijelző cseréjével orvosolható. Ritkább esetekben az alaplapról nem jut fel a feszültség az inverterig, de ez szervizünkben a legtöbb esetben javítható.

– Homályos, foltos kép: Általában a kijelző hibája, ritkább esetekben videókártya hiba.

– Vízszintes csíkok: Általában videókártya hiba

– Függőleges csíkok: Általában a kijelző vezérlése hibásodik meg, csak kijelző cserével javítható.

– Fizikai sérülés (karcok), betört kijelző: Csak a kijelző cseréjével javítható.

– Szétesett, darabos kép: Általában videokártya, ritkább esetekben szalagkábel, vagy a kijelző hibája