Gyakran Ismételt Kérdések

MEGVAN MÉG A TERMÉK?

Minden termékünk készleten van. Amíg elérhető a honlapon, addig átvehető. Folyamatos frissítés alatt áll az oldal, amennyiben üzeneted beéprkezéséig változás történt, e-mail válasz üzenetben értesítünk.

MILYEN ADATOKAT KAPHATOK MEG A TERMÉKRŐL ?

A leíráson kívül minden esetben részletezzük a teljes specifikációt és kondíciót.

Termékfotókat folyamatosan készítünk, és feltöltünk a gdrive megosztott mappába. Több szögből és nagy felbontásban (egér görgővel nagyíthatod) vizsgálhatod a kiválasztott árut, de ha szeretnéd és a csomagfeladás lépéseit is fényképezzük.

Ez a felesleges szakmai zsargonon és típusszámokon kívül további tájékoztatást nyújt, hogy a leginkább megfelelő termék tulajdonosává válhass!

MILYEN FONTOS ADATOK VANNAK MÉG ?

Specifikációról: ezt érdemes tüzetesebben vizsgálni és kicsit “előrébb” gondolkozni, hogy később is bővíthető géped legyen. Fontos tulajdonság például a kijelző méret és annak típusa: IPS / FHD.

Tömeg és üzemidő: ezek az igazán releváns tényezők egy hordozható eszköz esetén.

Processzor: órajel és a magok száma, az alapvető számítási sebességet határozza meg.

Adattároló: (winchester vagy ssd) az a tárhely amely a tárolókapacitást biztosít a számodra (pl. hogy hány film fér el).

Videókártya: játék illetve grafikai munka esetén fontos.

Memória: ideiglenes tárhely, azaz RAM. Azért nagyon fontos, mert minél nagyobb a mérete, egyszerre annál több, vagy fajsúlyosabb programot futtathatsz.

Manual: minden hardvernek van gyári útmutatója. Ezeket legkönnyebben a gyártó honlapján, típusszám beütésével keresheted meg. Rendeltetés szerű használathoz elengedhetetlen és mindenki jól felfogott érdeke, hogy tisztában legyen a rendeltetés szerű használattal. Ilyen például az, hogy hidegebb időszakban nem szabad azonnal bekapcsolni az eszközt. Meg kell várni amíg felveszi a szobahőmérsékletet!

 

HOGYAN RENDELHETEM MEG A TERMÉKET A WEBSHOPBAN ?

1.) Fent található a SHOP gomb. Ha erre kattintasz, a honlap listázza a termékeket.

2.) A szűrés mezőben kiválaszthatod a kategóriát, márkát, valamint további feltételeket.

3.) Amikor kiválasztottad az igazit; a megnevezésre vagy képre kattintva megkapod a részletes termékismertetőt.

4.) Amint megvan a kiszemelt; kosárba rak” gombot kell nyomni.  A felugró képernyőn beállíthatod az árengedmény kupont, ha van. Ezt követően jöhet a véglegesítés, azaz „tovább a pénztárhoz”.

5.) Amennyiben szeretnél még szétnézni, mást is vásároltál, vagy nem végeztél a Vásárlás folytatása” gombot válaszd.

6.) Ha véglegesíteni szeretnéd a rendelést, kattints a jobb felső sarokban található bevásárló kosár ikonra és válaszd a tovább a pénztárhoz” gombot.

7.) Itt ki kell tölteni az adataidat (alapértelmezés szerint a számlázási és szállítási cím megegyezik), köztük a címedet. Utolsó lépésként a „Megrendelés elküldése” gombbal befejezed a rendelést.

8.) Ezek után értesítő emailt küldünk, amint, a rendelés véglegesítve lett.

AZ ÁLLAPOTRÓL

Néhány példa az állapotra vonatkozóan:

ÚJ Az elérhető legjobb megoldás
A++
Fóliás, kevés üzemidő, kijelző hibátlan
A+
Újszerű, műszakilag és esztétikailag rendben
A
Szép, maximum kopásnyom fordul elő, műszakilag rendben
A-
Összességében szép állapot, karc lehetséges. Műszakilag rendben
B+
Sérülés, benyomódott sarok működés és műszaki állapot rendben
B és B-
Hiányos, hibás, stb, ilyet nem fogsz nálunk találni.

E-mailben nagyobb felbontásban is készítünk képeket az esztétikai jellegű kérdésekről.

HOGYAN LEHET ÁTVENNI A MEGRENDELT TERMÉKET ?

Személyes átvétel Hajdúszoboszlón, időnként Kisújszállás, Debrecenben, Tiszacsege, Berettyújfalu és ezek körzetében megoldható (lásd: Kapcsolat).

 

Amennyiben kiszállítást választasz, az MPL futárszolgálat viszi ki a megrendelésed. Először házhoz viszik a terméket, ha nem találnak otthon, a legközelebbi postán tudod átvenni a terméket. A megrendelésed kérheted a kijelölt PostaPontra, ilyenek a MOL benzinkutak, vagy COOP üzlethálózat. (Lásd: Fizetési és szállítási feltételek)

E-mailt küldünk, ha a futár átvette a terméket. Innentől számítva a kiszállítási idő legfeljebb 2 munkanap.

MENNYIBE KERÜL A KISZÁLLÍTÁS ?

40.000Ft összértékű vásárlást meghaladva és banki előre utalás esetén ingyenes!

További információk: Fizetési és szállítási feltételek.

NEM KAPTAM CD-T A TERMÉKHEZ

Jogtiszta a Windows program?

Igen. A jogtisztaságot a gépre ragasztott Windows matrica és/vagy a számla igazolja.

Driver lemez

Mivel leáldozóban vannak az optikai meghajtók, ezért gyakran a gyártó sem ad már CD-t vagy DVD-t. A lehető legjobb megoldás a gyártó weboldalát meglátogatni és a típusszám alapján a legfrissebb illesztőket letölteni.

BESZÁMÍTÁS VAN ?

Igen. Van azonban néhány feltétel: hardver / szórakoztató elektronika a fő profil.

További információk: https://wasd.hu/beszamit

NEM TUDOM SZEMÉLYESEN ÁTADNI A KÉSZÜLÉKET. ILYENKOR MI A TEENDŐ?

Első lépésben érdemes elérhetőségeinken (email: info@wasd.hu) érdeklődni. Írd le pontosan a problémát, majd egyeztetést követően postai úton juttasd el nekünk a készüléket.

A csomagba tedd bele a számlát és garanciapapírt, valamint szükségünk lesz egy értesítési telefonszámra is. Ezen kívül szükséges a feladás után az info@wasd.hu-ra elküldeni a feladott csomag ragszámát.

Erre a címre tudod visszaküldeni a csomagot:

Benefi Csaba

HAJDÚSZOBOSZLÓ

1-es Posta, POSTÁN MARADÓ

Megjegyzésbe fontos beírni: wasd.hu

Email cím: info@wasd.hu

Telefonszám: +367O-638-9O93

Érdemes vaterafutárral küldeni, olcsóbb a szállítás, mint az alapértelmezett MPL-es csomagként. http://www.vaterafutar.hu/#mpl

HOGYAN TESZTELTEK ?

Notebook, PC és Konzol esetén terheléses teszt a megoldás; ilyenkor egy típushoz megfelelő szoftvert indítunk, mely pár perc alatt eléri a hardver teljesítőképességének határát.

Adattárolóknál kondíciót vizsgálunk, szintén típushoz illeszkedő szoftverrel. Ilyen például a WD merevlemezeknél a Windows Data Lifeguard Diagnostics. Ezzel az alkalmazással az alkatrész SMART adatait vizsgáljuk, mely információkat tartalmaz a kondícióról, állapotról, ki és bekapcsolások számáról.

Kijelzőknél, monitor és TV esetén kalibráló műszerekre, pixelhiba, folt szűrésre támaszkodunk.

Akkumulátoroknál átlagos használatot veszünk figyelembe. Nyilván alacsony fényerővel és repülő módban tovább bírja egy laptop / telefon. Amikor azonban játszunk, vagy terheljük az eszközt az összes elérhető funkcióval, akkor az “átlag” érték alatt fog szerepelni. Az akkumulátor kapacitását továbbá befolyásolja a hőmérséklet, egyrészt a külső (gamer vagy melegedő hardvereknél jellemzően hamarabb veszít a kapacitásából a jó minőségű akku csomag is) és a gyártó által szavatolt töltési ciklusok mennyisége.

Telefonok és tabletek esetén egy hosszabb hardver teszt és imei ellenőrzés történik. Mindez azzal jár, hogy napokig használjuk az adott készüléket, így a típushibákon kívül minden egyes funkció ki van próbálva.

A megfelelő diagnosztikai program kiválasztása fontos lépés. Jelentős hibák; csatlakozó, adatátvitel, túlmelegedés, fagyás vagy hasonló probléma műszeres vizsgálat után pontosabban diagnosztizálható. Ezekkel a kombinációkkal mindenre fény derül.

Fontos! A különböző benchmark és teszt programok gondatlan használatával meghibásodhat a készüléked, ezért tapasztalat nélkül ne kezdj bele a műveletbe.

SZÜKSÉGEM VAN MÉG KIEGÉSZÍTŐKRE

Természetesen vásárolható különböző kiegészítő. Ezeket a webáruházunk Kiegészítők menüpontjában találod. Amennyiben olyan termékre lenne szükséged, amely nem található meg kínálatunkban, vedd fel a kapcsolatot ügyfél szolgálattal.

MI TÖRTÉNIK, HA MEGRENDELTEM A TERMÉKET?

Személyes átvétel esetén 2 munkanapig félrerakjuk, kiszállítás esetén pedig 1-2 napon belül megérkezik az áru (gyakran 1 munkanapon belül). Ha a kiszállítást választottad, e-mailen értesítünk és kapsz egy automatikus levelet a nyomkövetési számról, hogy láthasd, mi a küldemény státusza.

MEGÉRKEZIK HOLNAP REGGELRE MINDEN KÜLDEMÉNY?

Általában a megrendelést követő 1-2 napon belül. Amennyiben 15:00 után adod le a rendelést, a csomag átadásáig újabb 1 munkanap fog eltelni, a futár pedig 1 munkanap alatt kézbesít. Tehát jellemzően a vásárlás időpontjától is függ, hogy mikor érkezik meg a küldemény.

Lásd a fenti példa alapján a csütörtök délután vagy pénteken leadott rendelés.

JÓTÁLLÁSI KÉRDÉSEKBEN KIHEZ FORDULHATOK?

Garancia menüpont alatt megtalálod az összes gyártó jelenleg aktuális telefonszámát, elérhetőségét. Természetesen hozzánk is fordulhatsz a kérdéseddel.

GARANCIA ÉRVÉNYES AZ AKKURA ?

A garancia időtartam gyártónként eltérő. Az is, hogy az akkumulátorra, további kellékanyagokra vonatkozik-e, illetve, hogy mennyi az időtartama. A wasd.hu garancia korlátozottan vonatkozik az akkumulátorra (lásd. garancia)

ÉRDEMES KIVENNI AZ AKKUT ?

Gyakori kérdés, a válasz nem. Az akku szünetmentes áramforrásként is üzemel, így pl. áramszünet esetén nem veszted el munkádat. Az akkut túltölteni nem lehet, nem gyullad ki. Élettartama se lesz hosszabb, ha nem használod. Az egyik gyártó hivatalos állásfoglalása erről az, hogy ha sokat használod töltőről, akkor hetente egyszer merítsd le 10%-ig – ne alá – majd töltsd fel újra. Az állandó csepptöltés és csak részleges merítés teszi legjobban tönkre az akkumulátort.

TELEPÍTŐ LEMEZEK

Az esetek tulnyomó többségében a gyártók sem adnak ilyet a gépek mellé. Azonban minden termék támogatási oldalán (pl. Dell Support) minden hivatalos drivert megtalálsz és azt ingyen letöltheted. Ha kérdésed van, segítünk ilyen téren, csak fel kell venned velünk email címünkön a kapcsolatot (info@wasd.hu)

KINT ALUDT, KOCSIBAN HAGYTAM, BEÁZOTT, MEGREPEDT, EZ UGYE MÉG GARANCIÁS ?

Nem, ahogy az összes fizikai sérülés, bármely használati tárgy esetében sem az. Az ilyen jellegű hibákat térítéses javítás keretében lehet orvosolni. Javasolt a frissen vásárolt gépre biztosítást kötni. Ezt megteheted például: http://www.laptopbiztositas.hu oldalon.

PIXEL HIBÁT JELENT MEG, EZT KICSERÉLIK ?

Pixelhibákra nincs teljes körű garancia, hanem az ISO 13406-2 szabványt alkalmazzák jellemzően a gyártók. Erről pontos és részletes leírást az alábbi linken találsz:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Pixelhiba

Emiatt pixel hibára hivatkozva nem lehet elállni a vásárlástól, illetve cserét kérni. A gyakorlatban ez azt jelenti egy 1366*768-as felbontású kijelző esetén; sötét vagy fehér háttérnél legalább 3 vagy több képponttól (3-4 rossz pixel) beszélhetünk hibáról egy kijelző esetén. Amennyiben nagyobb a felbontás vagy csupán subpixel hiba van, sajnos a gyártó sem köteles kicserélni a panelt.

Ha az RGB komponensből 1 szín sérült (ez esetben színes a pixelhiba – szubpixelhiba), akkor legalább 6 rossz pixeltől kezd garanciálissá válni a probléma.

Amikor egy 5*5-ös tömbben van legalább 2 szubpixelhiba (ezt hívjuk klaszterhibának) és ebből a hibából legalább 3 darab van vagy legalább 1 teljesen fehér vagy fekete klaszterhiba, akkor szintén garanciális a probléma.

Amennyiben a folyadékkristály fizikai behatásból kifolyólag sérült meg, szintén nem garanciális a probléma (ez vonatkozik természetesen arra is, hogy ha egy meglévő pixelhibát így “terjeszt ki” a felhasználó, hogy az garanciálissá váljon).

Egyes esetekben a pixelhibák házilag is javíthatóak (más esetekben ez még súlyosabb kárt okozhat a monitorban). Általában javasolt módszer a pixel színének gyors váltogatása; ilyen ez a YouTube videó).

NEM KAPCSOL BE, NINCS TÖLTÉS

Ha sokáig le van merülve a gép, sérülhetnek az akkuban a cellák. Van, hogy csak mozgatott csatlakozó esetén kezd el tölteni az eszköz! Ez akkumulátor – töltő csatlakozó, vagy adapter hiba. Érdemes kimérni és új alkatrészre cserélni a problémás darabot. Ezek legtöbbször kopó alkatrészek, de nem érdemes hozzányúlni, vagy házilag barkácsolni. Vedd fel velünk a kapcsolatot.

TŰZFORRÓ, SZINTE ÉGET A GÉP

ha oda tartod a kezed, ahol a szellőző van, vagy az öledben használod pl a notebookot, megérezheted, hogy kellemes szobahőmérséklet, vagy tűzforró – szinte elviselhetetlen hő távozik a gépből. Utóbbihoz közeledve érdemes egy tisztításra jelentkezned; hiszen idővel garantáltan túl fog melegedni az eszköz, ami végleges alaplaphibával jár. A tisztítás nem egy költséges dolog. Az alaplap csere viszont nagyon drága, hiszen ez is az egyik kulcsfontosságú alkatrész, ahogy a kijelző is az egyik legfontosabb összetevője egy laptopnak.

IDŐNKÉNT KELL KARBANTARTÁS ?

IGEN! Minden gépet – legyen az hardver, autó, PC, laptop, konzol – rendszeresen karban kell tartani. Laptop / pc és konzol esetében ez  1 – 1,5 év. Ennyi idő kell ahhoz, hogy (használat nélkül is) kiszáradjanak a hővezető paszták, emellett jelentős mennyiségű por halmozódjon fel a hűtőrendszerben. Ahogy az autóban 10.000 km után olajat cserélsz, úgy egy számítógépben vagy laptopnál nagyjából ~ évente érdemes ezt megcsináltatni,  a rendszeres mulasztás költséges hibához vezet.

OPERÁCIÓS RENDSZERRE VAN GARANCIA ?

Semmilyen szoftverre nincs garancia (ritka, speciális kivételektől eltekintve), erről a licencszerződés pontos tájékoztatást ad telepítés előtt, melyet előbb elfogadsz és csak ezt követően folytatódik a telepítés.

OPERÁCIÓS RENDSZERREL VETTEM A GÉPET, HOL A LEMEZ ?

Gyártótól és típustól függ. Az egyre gyakoribb az, hogy nem. Ugyanis a gép gyárilag előtelepített. Ebben az esetben egy rejtett partíción van a telepítő, azt speciális gomb megnyomásával érheti el, erről a gépkönyv (manual) ad tájékoztatást. Ilyenkor vagy egy korábban létrehozott állapotot állíthatsz vissza, vagy a gyári alaphelyzetet. Vigyázz! Mindkét esetben elveszhetnek adataid, gondoskodj az adatmentésről!

Amennyiben mégis helyreállító lemezt készítenél, ezt könnyen megteheted. Minden gyártó mellékel egy szoftvert, melynek segítségével saját Windows-lemez készíthető (erről is a manual tájékoztat).

GARANCIA KITERJESZTÉS

Érdemes garancia kiterjesztést kérni, ez hosszabb távra kínál biztonságot. A termék megrendelésekor kérhetsz plusz garanciát, amely kedvező áron vásárolható meg. A garancia kiterjesztések ára termékenként eltér, kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot.

TOVÁBBI TECHNIKAI HIBÁK

– Nem megy a Wi-Fi: indítsd újra a routert, próbálj más eszközzel is csatlakozni!

– Halvány fényerő: Az ilyen jellegű hibákat legtöbbször driver hiba okozza, keress rá a gyártó oldalán az illesztőkre.

– Homályos, foltos kép: Általában a kijelző hibája, ritkább esetekben videókártya hiba.

– Vízszintes csíkok: Általában videókártya hiba

– Függőleges csíkok: Általában a kijelző vezérlése hibásodik meg, csak kijelző cserével javítható.

– Fizikai sérülés (karcok), betört kijelző: Csak a kijelző cseréjével javítható.

– Szétesett, darabos kép: Általában videokártya, ritkább esetekben szalagkábel, vagy a kijelző hibája

MEGRENDELÉS LEMONDÁSA

A rendelésed emailen keresztül tudod lemondani az info@wasd.hu címen.

ELÁLLÁS

Interneten vásároltam a terméket, de mégsem vagyok elégedett. Mennyi időm van visszaküldeni?

Online vásárolt termékek esetében 14 napon belül indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól. A terméket ilyen esetben legkésőbb a kézhezvételtől számított 14. napon, sértetlenül, számlával együtt kell visszajuttatni hozzánk.

További információk az elállással kapcsolatban:

aszf

Figyelem! A visszajuttatás költsége a vevőt terheli!

0
0
KOSÁR TARTALMA
Üres a kosarad
Válaszd ki a mezőket, amit látni, vagy rejteni szeretnél. Fogd és vidd módszerrel átrendezheted a sorokat.
  • Kép & Termék adatlap
  • Vételár
  • Készlet
  • Készletifnormáció
  • 40.000 Ft-ot meghaladó utalás esetén a szállítás díjtalan!
  • Specifikáció
  • Tulajdonságok
  • Egyedi tulajdonságok
  • Egyedi sorok
Összehasonlít