BevezetĆ
A digitĂĄlis termĂ©kek Ă©s szolgĂĄltatĂĄsok irĂĄnti kereslet â elsĆsorban a videĂłjĂĄtĂ©koknak köszönhetĆen â folyamatosan nĆtt az elmĂșlt Ă©vtizedekben, de a terĂŒleten belĂŒl is kiemelkedĆen nĆ az Ă©rdeklĆdĂ©s a versenyszerƱen Ʊzött online jĂĄtĂ©kok, az [ eSport ] irĂĄnt.
A bajnoksĂĄgokat tömegek követik figyelemmel, vilĂĄgszerte sokkal több nĂ©zĆt vonzanak, mint a legnagyobb labdarĂșgĂł esemĂ©nyek, sĆt bizonyos orszĂĄgokban, mint pĂ©ldĂĄul DĂ©l-Korea, egyes eSportokat nemzeti sportkĂ©nt tartanak szĂĄmon.
âAz elmĂșlt Ă©vekben folyamatosan nĆ a digitĂĄlis termĂ©kek piaca, de az eSport ehhez kĂ©pest is igen komoly ĂĄttörĂ©st hoz. NĂ©hĂĄny Ă©ve mĂ©g egy kis lĂ©tszĂĄmĂș videojĂĄtĂ©kokat jĂĄtszĂł szubkultĂșra tagjaikĂ©nt tekintettĂŒnk a jĂĄtĂ©kosokra, mĂĄra azonban a terĂŒlet egy virĂĄgzĂł, Ă©s egyre gyorsabban növekvĆ több milliĂł dollĂĄros ĂŒzletĂĄggĂĄ fejlĆdöttâ â mondta el Matt Komorowski, a PayPal közĂ©p-kelet eurĂłpai rĂ©gióért felelĆs Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si vezetĆje.
 
Online jåtékok
A kutatĂĄs szerint EurĂłpĂĄban az eSport:
2016-ban több mint 300 milliĂł dollĂĄros piac Ă©s elkĂ©pesztĆ sebessĂ©ggel növekszik. Az iparĂĄg ĂĄtlagos Ă©ves növekedĂ©si rĂĄtĂĄjĂĄt az elĆrejelzĂ©sek 15-20%-ra becsĂŒlik, ami azt jelenti, hogy
2017-ben a 350 milliĂł dollĂĄrt, 2018-ban akĂĄr a 400 milliĂł dollĂĄrt is meghaladhatja. A kutatĂĄsban szereplĆ orszĂĄgok között mind a piac mĂ©rete, mind pedig a nĂ©zĆszĂĄmokat tekintve OroszorszĂĄg, FranciaorszĂĄg Ă©s SpanyolorszĂĄg ĂĄllnak az Ă©len. OroszorszĂĄgban a eSportbĂłl szĂĄrmazĂł bevĂ©telek több mint 35 milliĂł dollĂĄrt tesznek ki Ă©s 2 milliĂł fĆre tehetĆ a rajongĂłi tĂĄbor.

MagyarorszĂĄg
A kutatĂĄs szerint MagyarorszĂĄgon az iparĂĄg ĂĄrbevĂ©tele jelenleg 527,942 dollĂĄr, ami az eurĂłpai ĂĄtlagosan 14%-os Ă©ves növekedĂ©si rĂĄtĂĄval szĂĄmolva jövĆre több mint 772 548 dollĂĄrt jelent, 2018-ra pedig akĂĄr az 1 milliĂł dollĂĄrt is ĂĄtlĂ©pheti.
âA jĂĄtĂ©kipar Ă©s a eSport nagyon gyorsan növekvĆ szegmensek, amelyek nem csak magukat a szoftvereket, de jĂł nĂ©hĂĄny tovĂĄbbi kiegĂ©szĂtĆ termĂ©ket Ă©s szolgĂĄltatĂĄst is magukba foglalnak, mint pĂ©ldĂĄul az Ășj karakterek, a fegyverek, vagy a skinek. A megnövekedett keresletre valĂł vĂĄlaszkĂ©nt tavaly kiterjesztettĂŒk vĂĄsĂĄrlĂłvĂ©delmi programunkat a fizikai termĂ©kek mellett az olyan immateriĂĄlis ĂĄrucikkekre is, mint a letölthetĆ jĂĄtĂ©kok Ă©s az online elĆfizetĂ©sekâ â folytatta Matt Komorowski.
