C

"Csinálj valamit, amit igazán szeretsz, és ha szerencséd van, megélsz belőle. Amennyire én tudom, ez a siker.."

Bevezető

Napjaink VR sztorijához kapcsolódik, hogy zajlik az élet a virtuális valóság körül. Azzal vádolják az Oculus Rift csapatát, hogy a technológia forrását lenyúlták. Vizsgáljuk objektívabban a lehetőséget.

Azért, hogy átfogóbb képet kapj az Oculus, ZeniMax, Googleday, HTC Vive, Valve, Sony VR és a többi virtuális megoldásról, összegyűjtöttünk néhány fontosabb információt a sztorihoz kapcsolódó vállalatok történelmi pillanataiból.

 

Ki kicsoda?

 

  • Palmer LuckeyOculus VR alapító – 2012 júniusa
  • John Carmack : az id Software alapítója, élő legenda = programozó. A legendás programozó megmaradt csapatát (id software) a ZeniMax vásárolta meg – 2009. 06. 24.
  • ZeniMax : Amerikai fejlesztő stúdió, nevezetesen a Fallout és az Elder Scrolls IV : Oblivion, majd a Doom 2016 és Eternal kiadója.

A sztori két főszereplője – egyben a vezető fejlesztők: John Carmack és Palmer Luckey. Elmondható, hogy mindketten kalandos vállalkozást indítottak fiatalon. Még nem tudták, de egy közös cél egyesíti őket, megváltoztatva életüket: ez a virtuális valóság

A két férfi első találkozásakor egy olyan prototípus készült a VR legfrissebb nemzedékéből, mely az akkoriban piacra kerülő Doom3 verziójával demonstrálja az elképzelhetetlennek tűnő és megdöbbentő lehetőségeket. Ekkoriban már a ZeniMax is fokozott érdeklődést mutat a virtuális valóság felé és olyan technológiák fejlesztésével foglalkozik, melyek leginkább zsákutcába jutnak.

 

 

  • 2012. április: Palmer Luckey nyílt forráskódú projektjet indított a virtuális valóság számára (tbs3d.com)Célja az ötletek finanszírozása volt a KickStarter adománygyűjtő kampányán keresztül. John Carmack támogatta…
  • 2012. május: az id Software (John Carmack) titoktartási megállapodást íratott alá a ZeniMax-szal. Többek között Carmack virtuális valósághoz kapcsolódó fejlesztései voltak célkeresztben.
  • 2012. június : Az Oculus közel 2,5 millió dollárt gyűjtött.

 

Történelmi pillanatok

 

Palmer Luckey arra törekszik, hogy meghódítsa a virtuális valóságot a sisakjaival, az említett adományoknak köszönhetően. Fontos kiemelni, hogy Carmack kezdettől kulcsember a témában. Egyaránt támogatja anyagilag és kutatásaival a fejlesztés fellendülését.

 

Kapcsolódó kép

oculus v1

A technológia ösvénye

 

  • 2012. szeptember 26.: az Oculus Rift előrendelések megindulnak.
  • 2013. július: a VR-projekt lassan kilép a “develop” fázisból.
  • 2013. augusztus 7.: John Carmack felmond a ZeniMax leányvállalatának. Így az utolsó “alapító” is kilép az id-csapatból.
  • 2013. szeptember 26.: John Carmack technikai igazgatóként csatlakozik az Oculus VR-hez.
  • 2014. február: Atman Binstock is átigazol a Oculus VR csapatába (korábban a Valve megbízott VR vezetője). 
    Többek között a valós 3D közben tapasztalt “tengeribetegség” megszűntetését köszönhetjük szakértelmének.
  • 2014. február közepe: a Facebook más cégóriások ajánlatait lesöpörve az Oculus tulajdonjogokért:

2 milliárd dollárt kínál !

 

Képtalálat a következőre: „oculus rift v2”

oculus v2

2014. május 21-én kevesebb, mint 2 hónappal a felvásárlás után, a ZeniMax feljelenti Carmack-et. Meggyőződésük, hogy JC megsértette a titoktartási megállapodást.

2014. május végén a ZeniMax panaszt nyújt be az Oculus VR ellen, azzal érvelve, hogy a Facebook megszerezte a technológiát, tudva, hogy a sok évig fejlesztett szoftver nem tartozik hozzá. Más szóval, a ZeniMax gyanúsítja John Carmack-et az Oculus Rift projekthez kapcsolódó VR programkódok másolásával.

Képtalálat a következőre: „google daydream png”

Google Daydream

 

  • 2015. november: Samsung Gear VR piacra lépett
  • 2016. április: a HTC bejelenti a saját headset megoldását
  • 2016. október: a Sony VR headset megjelenése (fejlesztési név: project morpheus)
  • 2016. november: Google daydream megérkezése (Android 7.1 Nougat)

 

Tárgyalás

 

Megnyitáskor, Mark Zuckerberg az élen. Objektíven vizsgálva könnyen észrevehető, hogy közben a konkurensek is megjelentek a saját fejlesztéseikkel, viszont még mindig az Oculus úttörő feladata, hogy mindenki számára elérhetővé, egyúttal “fogyaszthatóvá” varázsolja a technológiát.

 

A tényekre szorítkozva 2017. január 10-én újra elindították a vizsgálatot. Ennek célja az igazság kiderítése: az Oculus VR technológia valójában a ZeniMax-tól származik? A tervezés fázisaiban jogellenesen osztota  meg Luckey és Carmack egymás között a tapasztalatait? Ha új információk kerültek elő, azt Carmack – a ZeniMax-nál töltött időszakban, vagy személyesen végzett kutatási munkájában történt?

 

A jelenlegi állás a tárgyalások tekintetében, hogy a ZeniMax a maga részéről tovább követeli azt a jelképes két milliárd dollárt, melyet a Facebook fizetett ki az Oculus megvásárlásáért 2014-ben.

Képtalálat a következőre: „vr brille oculus rift”

oculus v3

 

2017. január 17-én Mark Zuckerberg a következőt nyilatkozta:

 

“Az Oculus VR-forráskódjához hasonló sincs a piacon.

oculus v4 concept

# UPDATE 2019.11.13

JC kilépett a meta karjaiból és saját AI fejlesztést helyezettt kilátásba.

"Továbbra is lesz hangom a fejlesztési munkában, de az időmnek csak egy szerény szeletét emészti fel" 
- írta Carmack Facebook-bejegyzésében.
„Közösség által ellenőrizve” ikon

Összegezve

  • A VR technológia áttörésére várunk. :iconcheerplz:
  • 10+ éve…

Ajánló

Gamer Szoba 🚹🚺

Bevezető Milyen lehet a tökéletes GAMER szoba? Talán erre ad választ egy Alienware projekt. Olyan szobát készítettek a Panamában, a Hilton szálloda 2425-ös szobájában, melyet érdemes példaként megemlíteni. Akár többen is részt vehetnek a négy fal közzé szorított...

állásfoglalás MI – Generatív Mesterséges Inteligencia

EredetiHogyan szúrhatod ki a hamisítványtA 21. század technikai fejlődésével több hamisítvány (fake) és csaló bukkan felGenerált szöveg & fotó ismerhető fel az oldalakon, de ez még csak a jéghegy csúcsa.SzámlaadásA jótállás legalább olyan fontos, mint az ár. Nem...

id software 🎥

  Bevezető Wolfenstein • Doom • Quake kitörölhetetlen örökség, mely új iparágat kovácsolt. Szentségtelen hármas, ami szokatlan műfajban (cthulhu) feledhetlen akció játékot szült - örökre megváltoztatva a gaming történelmet. Az id software és legutóbbi [ Quake ]...

VR #1 kezdet 🥽

Bevezető   Mit lehet tudni a Virtuális valóság (továbbiakban VR) kialakulásáról? Miért nem fog ezúttal meghiúsulni a fejlesztés?   A kilencvenes években   Még nem volt úgy elterjedve a google és egyáltalán nem függtünk a mobilunktól. Furán is nézett...

Sikerre ítélt vr 🥽

  A SONY LEGÚJABB DOBÁSA   Gyakorlati tapasztalatok alapján nagyszerű élmény, szuper benyomást tett a Sony második VR2 headset a virtuális tesztelőkre.   PSVR   A Sony PlayStation 4-hez készült PSVR első headset komoly kísérlet volt VR forradalomra....

Gépi tanulás, Ai 👾

  CHATBOT   A chatbotok jó ideje léteznek, ám az utóbbi években váltak igazán népszerűvé a felhasználók körében. A chatGPT megjelenése előtt a legkülönfélébb iparágakban és esetekben használták ezt a technológiát. Ebben a cikkben áttekintjük a történetét,...

VR #2 történet 👓

Bevezető Rengeteg a kérdés a virtuális valóságról: - Valójában milyen? - Hogyan működik?  Mi a különbség a gyártók modelljei között? És a legfontosabb:     Mi történik, ha elkészül az igazi VR? Mindenki számára elérhető lesz. Akár a [ Ready Player One ] mocsok...

[upd] 3Dfx & GeForce legendája 👁️

  Kezdet   A 3dfx-et 1994-ben alapította Ross Smith, Gary Tarolli és Scott Sellers. Kezdetben a céljuk arcade játékmasinák tervezése és építése volt. Végül 3D-s grafikus processzorok és kártyák tervezése lett a fő profiljuk. Sokan ezt a vállalatot tartják a PC-s...

Kapcsolódó termékek

0
0
KOSÁR TARTALMA
Üres a kosarad